Zdieľanie motorov medzi inými výrobcami nie je až také obvyklé. Medzi jednotlivými značkami v koncerne áno, avšak medzi cudzími značkami veľmi nie. Ale výnimky sa nájdu. Napríklad BMW motory v autách Opel. Viete ktoré?

Ak nájdete rovnaký model pod kapotou Audi a VW, je to normálne. Ak pod kapotou Opel a Peugeot, taktiež. Patria totiž do rovnakého koncernu. Tak isto ak je ten istý motor v Renaulte, Dacii či Nissane. Avšak niektoré „shareovanie“ motorov medzi cudzími značkami, ktoré netvoria koncern, už nie je také obyčajné. Niečo podobné robilo na prelome milénia aj BMW. BMW motory v Opel modeloch totiž existovali. BMW na oplátku dostávalo GM prevodovky, ktoré v tej dobe patrili Oplu. Ale pekne po poriadku.

Keď prišla na scénu Omega B, posledný osobný Opel so zadným pohonom, mali sme tu boom dieselových motorov. Na pohon veľkej Omegy však nejaký štvorvalec nemusel stačiť. Auto patrilo do vyššej strednej triedy, zážihové motory mali aj V6 usporiadanie a tak sa niečo podobné očakávalo aj od top vznetových verzií. A tak prišlo na pomoc BMW.

Z BMW TDS

To začalo dodávať značke z Russelheimu svoje vznetové radové šesťvalce ešte s predkomôrkou, teda upravené verzie TDS. Išlo o 2,5-litrový radový šesťvalec, ktorý v BMW produkoval 105 kW (143 k) a 260 respektíve 280 Nm. Konkurencia však musela byť slabšia a tak Opel dostal podladenú verziu na 96 kW (136 k) a 250 Nm. Motor s označením M51D25 pomohol Omege zrýchliť na 100ku za 12 sekúnd. V Opli ho označovali ako 2,5 TD.

Tento motor bol v ponuke už od roku 1994, teda od začiatku produkcie Omegy B. Avšak ako plynul čas, na trh prichádzali moderné Common-Rail motory s priamym vstrekovaním paliva. Staré komôrkové TDS im už nemohlo konkurovať. BMW medzitým vyvinulo novú generáciu Common-Rail radových šesťvalcov. Najprv so zdvihovým objemom 3,0 litra, neskôr v roku 2000 aj s objemom 2,5 litra. A keďže Omega nemohla konkurovať BMW, dostala práve menší 2,5-litrový šesťvalec.

Opäť radový šesťvalec

Motor s kódovým označením M57D25 mal v BMW 120 kW (163 k) a 350 Nm, v Omege priškrtený na 110 kW (150 k) a 300 Nm. Označenie 2,5 DTI. Aj po takomto priškrtení však dokázal zrýchliť Omegu na 100ku za 10,5 sekundy a bol to najlepší diesel, aký ste si pod kapotou Omegy mohli kúpiť. Po problémoch s V6 zážihovými motormi by som si dovolil tvrdiť, že išlo o vôbec najlepší motor pod kapotou Omegy B. Keďže bol však v ponuke len od 2001 do 2003, teda do konca produkcie, veľa ich nevzniklo a dnes ich je tiež veľmi málo na predaj.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!