Ford Bronco sa len pred niekoľkými týždňami začal oficiálne predávať na slovenskom trhu. V zámorí je Bronco obľúbeným terčom rôznych tuningových spoločností ponúkajúcich príležitosti ich majiteľom vyšperkovať si dizajn svojich miláčikov do dokonalosti. V Európe sa ako prvá odhodlala pozrieť sa mu na zúbok spoločnosť Manhart.
Firma Manhart Performance sídliaca v nemeckom Wuppertale postrehla, že Bronco sa k európskym predajcom dostane len s benzínovým šesťvalcom EcoBoost s objemom 2,7 litra a výkonom 336 koní. V zámorí sa pritom ponúka aj vo verzii Raptor s benzínovým trojlitrom a výkonom 400 koní. Inžinieri Manhartu sa preto okamžite rozhodli pozdvihnúť Bronco 2.7 EcoBoost na úroveň Raptoru a v mnohých ohľadoch dokonca ešte ďalej. Výsledkom tohto plánu je prezentovaný Manhart BC 400, obmedzený na desať kusov.
Jeho typové označenie už predpokladá, že výkon je tu tiež vyšší ako 400 koní. Po výkonovej úprave je k dispozícii presne 421 koní a 680 Nm. Tá bola dosiahnutá inštaláciou kvalitnejšieho medzichladiča, nových prívodov studeného vzduchu a vlastných zvodov z nehrdzavejúcej ocele vrátane 400–článkových katalyzátorov. Hutnejší zvuk zaručuje nainštalovaný zadný tlmič výfuku Magna Flow. Po softvérovej stránke robí svoju prácu dodatočná riadiaca jednotka Manhart MHtronik.
Istejší prejav na ceste aj na dunách
Aktualizácie hardvéru, samozrejme, neboli vybrané svojvoľne. Myslelo sa predovšetkým na to, že veľká časť zákazníckej základne Manhartu sa nachádza na Blízkom východe. Pri vysokých teplotách, ktoré tam prevládajú, sú vylepšenia medzichladiča a prívodu vzduchu obzvlášť účinné, takže Bronco BC 400 je schopný ešte dynamickejšie prechádzať cez duny. Jeho hrubé terénne pneumatiky Renegade R7 namontované na 9,5×22–palcových kolesách MANHART 12 Spoke poskytujú dostatočnú trakciu v tomto teréne.
Sériové brzdy museli ísť preč
Za kolesami čaká na použitie ďalšia významná modernizácia. Podľa firmy je Ford Bronco z výroby vybavený poddimenzovanými brzdami, ktoré majú problémy udržať viac ako dvojtonové terénne vozidlo pod kontrolou. Brzdový systém Brembo inštalovaný spoločnosťou Manhart Performance na prednej náprave je oveľa silnejší, s výkonnými 6–piestikovými strmeňmi pôsobiacimi na kotúče s rozmermi 380×34 milimetrov. To otvára značné bezpečnostné rezervy, najmä v náročnom teréne a dynamickom používaní na spevnených cestách.
Blatníky Bronco Badlands, ktoré poslúžili ako základ aj pre BC 400, sú zvyčajne vyhotovené v čiernej farbe. V Manharte ich však natreli jasnou žltou farbou ako celú karosériu. Sada dekorov bola použitá v kontrastnej lesklej čiernej farbe a zadné bočné okná sú tmavo tónované. Táto farebná koncepcia sa nachádza aj v priestore pre cestujúcich. Tu je realizovaný vlastný interiér potiahnutý Alcantarou v kombinácii čiernej a žltej.