Domov MOTO Moto Testy TEST Honda Africa Twin Adventure Sport, radosť jazdiť hlavne mimo ciest!

TEST Honda Africa Twin Adventure Sport, radosť jazdiť hlavne mimo ciest!

Dnes sa pozrieme na ďalšie prevedenie jednej z najpopulárnejších cestovateľských motocyklov. Áno, ako je už z názvu zjavné, jedná sa o Hondu Africa Twin Adventure Sport s DCT prevodovkou.

Už minulý rok sme vám priniesli recenziu na Hondu Africa Twin a dnes sa pozrieme na na jej väčšiu sestru.  Motor je vodou chladený, radový dvojvalec s obsahom 1084 centimetrov kubických a výkonom 102 konských síl. Klasickú charakteristiku dvojvalca využijete hlavne na výletoch mimo spevnených ciest pri hľadaní dobrodružstva.
O ten správny dojazd sa vám postará väčšia nádrž s objemom až 24,8 litra. Pri udávanej spotrebe necelých 5 litrov na 100 kilometrov dáva celkom zaujímavú hodnotu dojazdu. Ja som sa pohyboval na hodnotách okolo 5,5 litra na 100 kilometrov. Samozrejme tu vo veľkom záleží na štýle jazdy.

Výborne spracovanému motoru tu sekunduje automatická prevodovka. Na začiatku sa mi zdalo, že si rýchlosti hádže ako sa mu zapáči, ale po istom čase som sme si na seba zvykli a už to fungovalo ako malo. Aj keď miestami sa som bol rád za možnosť radiť aj manuálne. Aj keď len tlačítkami na riadidlách.

Pekne od začiatku

Honda nám do Africa pribalila aj plno novej elektroniky a vďaka nej, aj funkcia automatickej prevodovky je taká ako má byť. Niektoré automatické prevodovky boli schopné vám preradiť aj počas výjazdu do kopca či vo veľkom náklone v zákrute. Tu sa to  stať nemôže a to hlavne vďaka elektronike a nespočetne veľkému množstvu senzorov.

O tu správnu priľnavosť na ceste alebo v teréne sa v prípade Adventure Sport stará elektronický podvozok Showa. Ten je schopný meniť a prispôsobovať všetky parametre aj počas jazdy v rádoch milisekúnd. To znamená, že v prípade skoku sa motorka pripraví na dopad a pritvrdí pruženie aby bol prejazd plynulejší. Zároveň sa vám podľa rôznych jazdných režimov vie meniť aj svetlá výška samotného motocykla.

Všetko je to uložené v novom kolískovom oceľovom ráme, pri ktorom Honda vypočula hlasy kritikov a fanúšikov a zadnú časť rámu, presnejšie podsedlovú časť spravili šróbovateľnou. Čiže v prípade pádu a poškodenia časti podsedlového rámu už nebudete musieť meniť celý rám, ale len jeho časť čo najviac oceníte pri častých jazdách mimo ciest, kde sa pádu nie vždy dá vyhnúť.

A stojíme !

O správne zastavenie sa vám starajú vpredu dva plávajúce 310 milimetrové kotúče so štvorpiestikovými radiálne uloženými strmeňmi, a vzadu je to jeden kotúč s priemerom 256 milimetrov a dvojpiestikovým strmenom. Reakcia ako na brzdovú páčku, tak aj na pedál je dobrá a pekne dávkovateľná.

A to čo asi všetkých zaujíma je, či je ABS vypínateľné ?  Tu je odpoveď Áno, ale je tu veľmi dôležité podotknúť to ale. Je vypínateľné len na zadnom kolese, zároveň vám zbytočne nezasahuje do brzdenia a zopne sa naozaj až keď je to nutné. Trakčnú kontrolu si viete nastaviť v niekoľkých stupňoch a áno tu je tiež vypínateľná, tak ako aj antiwhelle.
Je ale potrebné upozorniť že po vypnutí motocykla a opätovnom naštartovaní vám to Afrika opäť všetko pozapína a budete si to musieť nanovo vypínať.

Čo samotný posed ?

Vďaka novému dizajnu sedadla a tomu, že je užšie už nepôsobí Afrika ako veľká koza a pohodlne dosiahnete na zem. Hlavnou zmenou pri sedadle je, že sa sedlo zúžilo a tým pádom máte lepší pocit aj pri jazde v stoji a pocit lepšej kontroly nad motocyklom mimo ciest.
Elektroniky nám sem Honda dala také množstvo, že mnoho z nás si môže myslieť, že to je až zbytočné. Treba si ale uvedomiť, že každý jeden systém je dobre využiteľný a dobre odladený. Od antiwelly systému až po tempomat, pokračujúc plne dotykovým 6,5 palcovým displejom s funkciou Apple CarPlay. Kvôli tomuto systému je zdvojené ukazovanie aj rýchlomera a zaradeného stupňa na menšom displeji pod hlavným. Akurát používatelia Androidových telefónov budú sklamaní nakoľko podpora android auto v čase nášho testu ešte nebola.

Bližší pohľad na displej

Samotný 6,5 palcový displej je na prvý pohľad trošku neprehľadný s množstvom informácii. Dá sa na to však veľmi rýchlo zvyknúť a čo sa týka orientácie na displeji tú taktiež dostane pod kožu. Pri zmene jednotlivých jazdných režimov sa vám zároveň menia aj údaje na displeji podľa toho čo práve potrebujete a čo by vás malo zaujímať.
Celé menu je prehľadné ale veľmi rýchlo sa v ňom viete aj stratiť pri rôznych možnostiach nastavovania snáď každého jedného parametra. Od jasu displeja cez možnosť brzdenia motorom až po nastavenie ABS a odpruženia. Displej je viditeľný a dobre čitateľný snáď v akýchkoľvek svetelných podmienkach.

Ovládanie automatickej prevodovky máte doslovne pod pravým palcom a rýchlosti v manuálnom režime radíte zase na ľavej strane kde je umiestnené aj celé ovládanie infotaimentu a nastavenia motocykla. Na ľavej strane vedľa displeja nájdete aj 12 voltovú zásuvku a na pravej zase USB konektor bez ktorého Apple CarPlay žiaľ nefunguje.

Pár slov nakoniec

Celkový pocit z Afriky je však výborný a pokiaľ nechcete jazdiť len po cestách tak je to tá pravá voľba pre každého. Výkonu má na rozdávania a nemusí sa ho báť ani začínajúci motorkár ktorý vďaka automatickej prevodovke bude mať o jednu starosť menej.
Kolesami nadol priatelia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAlfa Romeo oznámilo koniec modelov Giulia a Stelvio ako ich poznáme
Nasledujúci článokAko a podľa čoho si vybrať kvalitné pneumatiky?