Domov MOTO BMW predstavilo futuristický mestský elektrický skúter BMW CE 04!

BMW predstavilo futuristický mestský elektrický skúter BMW CE 04!

BMW predstavilo nový elektrický mestský skúter, ktorým rozširuje svoju ponuku. Zároveň sa s ním snaží realizovať svoju stratégiu elektromobility pre mestské prostredie. Ešte pred rokom to bol iba koncept a dnes s drobnými úpravami uzrel svetlo sveta s názvom BMW CE 04.

Tento model BMW Motorrad Definition CE 04 predstavuje už finálny elektrický skúter, ktorý nadväzuje na sériu koncepčných motocyklov, ktoré BMW predstavila v 2017 roku konceptom BMW Motorrad Concept Link.

Motorizácia a výkon

O pohon sa stará elektromotor s permanentnými magnetmi, ktorý je umiestnený v ráme medzi batériami a zadným kolesom. Je to veľmi podobný motor aký BMW používa aj vo svojich autách. Presnejšie v modeli 225 xe Active Tourer. Motor ma maximálny výkon 31kW čo je 42 koní, ktorý zvláda “semaforový šprint” z 0 na 50 za 2,6 sekundy. BMW bude ponúkať aj model so zníženým výkonom, ktorý bude mať 31 koní. Obe verzie majú maximálnu rýchlosť 120 km/h.

Silnejšia verzia bude disponovať Lithium-iónovou batériou s kapacitou 60,6 Ah čo je 8,9 kWh. Tá bude skútru dodávať dostatok energie na dojazd až 130 km. Verzia so zníženým výkonom ma udávaný dojazd o 30 kilometrov menej čiže okolo 100 kilometrov, kapacitu batérie tu však BMW zatiaľ neuvádza.

Nabíjanie

Nabíjanie je tu odvodené od nabíjania v ich automobiloch. Skúter CE04 bude dodávaný s nabíjacím káblom pre klasické domáce zásuvky. Doba nabíjania pri úplne vybitej batérii z bežnej zásuvky by malo trvať 4 hodiny a 20 minút. S rýchlo nabíjačkou, ktorá je k dispozícií ako voliteľné príslušenstvo s výkonom 6,9 kW sa čas nabíjania skráti na necelé dve hodiny presne na 1 hodinu a 40 minút. Pri nabíjaní rýchlo-nabíjačkou s batériou vybitou na 20 percent sa skúter nabije na hodnotu 80 percent za 45 minút.

Výbava a systémy

BMW CE04 bude sériovo vybavená kontrolou trakcie ASC (Automatic Stability Control), zároveň ako príplatkovú výbavu si môžete CE04 dovybaviť aj DTC (Dynamic Traction Control), ktorá vám pri akcelerácii dodá väčšiu istotu a stabilitu pri akcelerácii hlavne v náklonoch. Na výber budete mať taktiež tri jazdné režimy. No v podstate štyri jeden je však príplatkový. ECO, Rain a Road sa medzi sebou líšia hlavne v režimoch rekuperácie a výkonom ktorý sa následne posiela na zadné koleso. Príplatkový režim s označením Dynamic vám umožní rýchlejšiu akceleráciu.

Štandardne je skúter vybavený dvoma kotúčovými brzdami vpredu a systémom ABS najnovšej generácie. Aj tu však BMW ponúka príplatkovú výbavu s označením ABS Pro ktorá je náklonová. Najväčšou vychytávkou je podľa nás však 10,25 palcový TFT displej kde si navigáciu budete môcť integrovať priamo na displej takže už nebudete potrebovať ďalší displej. Veľkosť displeja je rovnaká ako už v nami už testovanom motocykli BMW 1250RT avšak grafické spracovanie bude pravdepodobne odlišné a uvidíme či zostane zachovaná aj možnosť splitscreen čo vám umožňuje rozdeliť si displej na dve časti.

Čo sa týka svetiel v štandardnej výbave je k dispozícií plne LED osvetlenie. Taktiež je tu možnosť dovybaviť BMW CE04 aj adaptívnymi odbočovacími svetlami a aby toho nebolo málo tak si môžete taktiež doplatiť aj funkciu Welcome a Good Bye, ktoré ako to už z názvu vyplýva, vás pri príchode privítajú alebo sa s vami rozlúčia.

Dizajnovo BMW nový skúter prezentuje ako futuristicky poňatú formou mestskej mobility na dvoch kolesách. Sme však zvedavý kedy sa ku nám dostane aby sme si tento dizajnový kúsok mohli poriadne odskúšať.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!