Z Číny je dnes takmer všetko a my sme boli zvedaví, aké sú odtiaľ motocykle. Preto sme sa pozreli na výtvor čínskej fabriky CF Moto, s ktorou sa pred pár rokmi spojil aj rakúsky výrobca KTM.
Motorka, ktorú sme testovali patrí pod značku CF Moto, ktorá je u nás známa skôr štvorkolkami a teraz prichádza aj s motocyklami – CF Moto. Ako prvá sa k nám do redakcie dostala ich vlajková loď CF Moto 650MT, ktorá spadá do kategórie cestovných endúr.
O pohon sa stará radový dvojvalec, ktorý je chladený vodou, má objem 649 centimetrov kubických a výkon 61 koní. Motor je síce dostatočne pružný, ale výkon mu chýba. Vďaka typickej charakteristike dvojvalcového motora ťahá odspodu, priebeh výkonu je na začiatku dobrý, ale vo vyšších otáčkach stráca dych. Nižší výkon je citeľný hlavne pokiaľ idete dvaja, aj keď bez batožiny.
Zároveň je motor citlivejší na chladenie. Pokiaľ idete do kopca, rovnako ako aj pri kontinuálnom zaťažení počas športovejšej jazdy (áno, zvláda aj športovejšiu jazdu v rámci výkonu), sa teplota motora šplhá nahor. Akonáhle, ale zvoľníte motor sa veľmi rýchlo schladí a dostane sa naspäť na svoju optimálnu prevádzkovú teplotu. Tá kolíše v pomerne veľkom rozsahu a často sa spúšťa aj ventilátor na chladiči, čo cítite na nohách, kam vám ten teplý vzduch priamo prúdi.
Motor: Kvapalinou chladený radový dvojvalec ♦ Prevodovka: 6-stupňová ♦ Hmotnosť: 209 kilogramov ♦ Max. rýchlosť: neudaná ♦ Výška sedla: 840 milimetrov ♦ Zákl. cena: 5 399 eur
O odpruženie sa vpredu stará nastaviteľná obrátená vidlica so zdvihom 140 milimetrov. Vzadu je to centrálny tlmič s nastaviteľným predpätím pružiny v šiestich stupňoch.
Pruženie je nastavené neutrálne a skôr mäkšie. Nerovnosti na ceste žehlí dobre, dáva vám dobrú odozvu od kolies a zároveň vás podrží aj vo väčších náklonoch. Do náklonov ide až prekvapivo ľahko a aj preklápanie zvláda dobre.
O zastavenie sa vám vpredu postarajú dva 300-milimetrové kotúče s dvojpiestikovými strmeňmi od J. Juan a vzadu je to zas 240-milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Brzdy sú trošku mäkšie a treba s nimi viac pracovať. Vďaka pancierovým hadiciam už v základnej výbave sú dobre dávkovateľné a máte od nich prijemnú odozvu. ABS je od Continentalu a je nastavené veľmi dobre. Dokonca sa nám motorku podarilo pekne dať pri brzdení na predné koleso – a to bez vytiahnutia poistky od ABS.
Navrhnutá bola rakúskym dizajnérskym štúdiom Kiska, ktoré má prsty aj v KTM, a je na nej ich rukopis vidieť. Asi najviac na prednej maske, na dennom svietení.
Sedlo je až prekvapivo pohodlné a ani pri dlhších cestách s ním nebudete mať problém. Posed je taktiež vzpriamený a pohodlný aj na dlhšie trasy. Vďaka sériovo montovaným padákom si pri dlhších presunoch možno meniť aj polohu nôh, viete si ich na ne pohodlne vyložiť. Ale pozor pri prepletaní sa v zápchach medzi autami, sú dosť široké a občas sme mali obavu, či sa do medzier zmestíme.
Plexisklo je nastaviteľné pomocou dvoch skrutiek na každej strane, pri troche praxe si ho budete vedieť upraviť aj počas jazdy. Pri vyšších rýchlostiach jemne vibruje, no aj napriek tomu svoju prácu odvádza dobre a chráni vás pred vetrom. Prístrojový panel je prehľadný a všetky údaje sú dobre čitateľné aj za slnečného dňa, večer vás zase zbytočne neoslňuje. Pod displejom nájdete aj USB zásuvku na nabíjanie.
Na ľavej rukoväti nájdete aj tlačidlo s módmi, kde možno prepínať medzi dvomi, ktoré na displeji majú označenie S (Sport) a T (Tour), ale priamo na tlačidle sú označené ako S a E (zrejme od Economy). Pravdu povediac, pri prepínaní medzi jednotlivými módmi sme rozdiel v správaní sa motocykla nevideli a ani necítili. Tlačidlá pôsobia trochu lacným dojmom, ale svoju prácu urobia. Tlačidlo výstražných svetiel nie je integrované do jedného „domčeka“ a je osobitne vedľa.
Riadidlá sú tvarované príjemne a ani pri dlhších cestách neunavujú. Tu ale ešte chvíľku zostaneme – ľavý grip sa nám po čase jazdenia začal pretáčať a aj blastre boli voľnejšie.
Celkový dojem z motorky je dobrý a pokiaľ hľadáte novú motorku so zárukou a disponujete obmedzeným rozpočtom, určite stojí za zváženie. Takže kolesami nadol priatelia.
(Za zapožičanie motocykla na redakčný test ďakujeme dílerovi CF Moto Nitra).