Domov MOTO MOTO TEST Honda XL 750 Transalp – znovuzrodená ikona

MOTO TEST Honda XL 750 Transalp – znovuzrodená ikona

Honda tento rok predstavila jednu zo svojich ikon – model XL 750 Transalp. Od novinky, ktorá nesie meno ľahkého endura, sú veľké očakávania. Otázne je, či si svoje meno legendy zaslúži a bude mu robiť česť alebo je to len výstrel do prázdna.

Srdcom nového modelu Honda XL 750 Transalp je radový dvojvalec s objemom 755 centimetrov kubických a výkonom 91,8 konských síl a 75 Nm. Charakteristika dvojvalca sa tu rozhodne nezaprie. Ťahá už od voľnobežných otáčok, pričom výkon je pekne dávkovateľný s dostatkom krútiaceho momentu. Ten má špičku pri 7 250 otáčkach a kontinuálne ťahá až skoro k obmedzovaču. Motor je spriahnutý so šesťstupňovou prevodovkou a v príplatkovej výbave je spojený s QuickShifterom, ktorý sme na testovanom modeli mali a rozhodne sa nenechal zahanbiť. S radosťou tam kopal jednu rýchlosť za druhou.

Čo je nové?

Brzdy sú tu zastúpené vpredu dvoma kotúčmi s veľkosťou 310 milimetrov a axiálne uchyteným dvojpiestikovým strmeňom. Vzadu je to 256-milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Brzdy sú príjemne dávkovateľné. Zároveň majú dostatok sily a ochoty zvládať aj športovú jazdu, keď bezpečne a s dostatočnou istotou opakovane prudko brzdia pred každou zákrutou. Tak isto sú ale aj jemné a nežné mimo cesty. V teréne je vypínateľné len ABS na zadnom kolese, čo je trochu škoda.

Honda XL 750 Transalp

Vpredu sa nachádza 21-palcové vypletené koleso a vzadu 18-palcové, čo svedčí o smerovaní modelu Honda XL 750 Transalp skôr smerom na off-road než na cesty. O pohodlie sa tu stará USD (obrátená vidlica) od Showa so zdvihom 200 milimetrov.
Vzadu nájdeme jeden tlmič so systémom pro-link a zdvihom 190 milimetrov.

Na ceste mi predná vidlica prišla príliš mäkká a vláčna, ale aj napriek tomu som od nej dostával dobrú odozvu od cesty a istotu mi dodávala aj vo väčších náklonoch pri prejazdoch horskými sedlami. Pri predčasnom brzdení sa predná vidlica viac ponárala. Na začiatku mi pripadalo, že sa najprv ponorí a až potom začína brzdiť. Toto sa mi, žiaľ, časom potvrdilo, že na ceste je príliš mäkká. Ale zato mimo cesty excelovala. Hoci som sa veľmi snažil, tak iba raz som ju dostal na doraz pri prepružení.

Technológie

O prenos všetkých informácií sa stará 5-palcový farebný TFT displej, na ktorom je možné prepínať grafiku zobrazenia. Nový Transalp, ako to už pri moderných motorkách býva zvykom, je nabitý elektronikou. Od niekoľkých štandardných jazdných režimov (Gravel, Sport, Standart, Rain), pri ktorých sa menia palivové mapy až po systém brzdenia motorom, je ešte aj užívateľsky orientovaný a viete si nastaviť všetko podľa seba. Ako štandard v dnešnej dobe je tu aj kontrola trakcie, systém kontroly zdvíhania predného kolesa, signalizácia núdzového zastavenia a nechýba ani full-LED osvetlenie.

Honda XL 750 Transalp

Aj keď do dizajnu väčšinou nos nestrkám, pretože sto ľudí sto chutí, tak teraz musím urobiť výnimku. Predný svetlomet je totiž totožný s ďalšími modelmi Honda a pripomína elektrickú myš z pokémonov. Aspoň tu si mohol japonský výrobca povedať, že keď už po 10 rokoch znovu púšťa na cesty ikonu, mohol dať prednej časti osobitejší charakter.

Honda XL 750 Transalp

Záverom

Výška sedla 850 milimetrov nie je rozhodne nízko a vzrastom menší z nás budú mať trochu problém. Sedlo je užšie a má charakter motokrosového, vďaka čomu sa aj jazda v stupačkách stáva zážitkom. Štít by pri mojej výške rozhodne potreboval ešte deflektor, aby bola jazda pri diaľničných rýchlostiach pohodlná. Objem nádrže bez jedného deci 17 litrov pri priemernej spotrebe okolo 5 litrov na sto kilometrov dáva príjemný dojazd a ani dlhé výlety nie sú problémom. S pohodlím si ich užijete ako na ceste, tak aj mimo nej.

Zatiaľ je Honda XL 750 Transalp v ponuke v troch farebných kombináciách – šedej, matnej čiernej a bielej, ktorá odtieňom odkazuje na prvú generáciu. Honda XL 750 Transalp je rozhodne to správne želiezko pre dobrodružstvá každého druhu a pri správnom obutí aj schopný adept na náročnejší terén. Či však zastane meno a ukáže sa ako správny krok znovuzrodenia ikony po 10 rokoch, ukáže až čas.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : Honda XL 750 Transalp
MOTOR : 755 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 208 kilogramov
VÝŠKA SEDLA : 850 milimetrov
CENA : 9 990 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2.3 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Jazdenky: SEAT Tarraco po 100 000km – nenadchne, ale dobre poslúži
Nasledujúci článokTrh elektromobilov v Nemecku: MG pred Teslou, líder prekvapí