Domov MOTO MOTO TEST BMW R 1250 RS – boxer má zmysel aj vo...

MOTO TEST BMW R 1250 RS – boxer má zmysel aj vo svete motocyklov

Foto: Matej Jankovič

Ako už som neraz počul, tí “Bramboráci” ten boxer trepú snáď už všade. Áno, tlačia ten motor snáď do všetkého, ale má to zmysel a v podobe RS-ka len potvrdili, že boxer má miesto aj v segmente športových motocyklov. BMW tento rok pustilo na cesty prepracovaný model s označením BMW R 1250 RS.

Základom je dvojvalcový boxer motor s objemom 1254 centimetrov kubických a výkonom 136 koní pri 7 750 otáčkach a krútiacim momentom 143 Nm pri 6 250 otáčkach.
Je to totožný motor, aký nájdeme aj v ďalších modeloch od BMW. Motor má dostatok sily snáď v celom rozsahu otáčok a na povely plynu reaguje veľmi dobre a presne. To aj vďaka variabilnému riadeniu vačiek so ShiftCamom. Chod motora je výborný a aj vďaka vyvažovaciemu hriadeľu je príjemný a kultivovaný.

Foto: Matej Jankovič
Čo tu nájdeme?

Šesťstupňová prevodovka spriahnutá s antihopingovou spojkou a príplatkovým quickshifterom funguje na výbornú a bez zaváhania. Akurát pri preraďovaní v nižších otáčkach vie s celou motorkou pekne zatriasť a rozhodne to pocítite. Zato pri tých vyšších otáčkach, kde je quickshifter doma, funguje bez zaváhania a s radosťou budete kopať ďalší a ďalší kvalt.

Keď niekto povie BMW, tak sa mu zrejme hneď vybaví boxer motor. Práve kardanový hriadeľ namiesto reťaze na prenos sily medzi motorom a zadným kolesom je aj v modeli BMW R 1250 RS.

O zastavovanie sa tu vpredu stará dvojkotúčová brzdová sústava s plávajúcim kotúčom s rozmerom 320 milimetrov, do ktorého sa zakusujú štvorpiestikové radiálne uchytené strmene. Reakcia brzdy je presná a bez problémov ju môžete ovládať aj jedným prstom. V núdzovom brzdení ako aj pri športovejšej jazde, pri ktorej sa rozhodne nenechajú zahanbiť a bez problémov zastavia celú tú premotivovanú kôpku, čo ju ovláda. Vzadu je to 276-milimetrový kotúč, do ktorého sa zakusuje zase dvojpiestikový plávajúci strmeň. Celkové jazdné vlastnosti má zase na starosti elektronická predná USD vidlica a zadná jednoramenná kyvka s uchytením BMW Paralever.

Radosť z jazdy

Ako ma už neraz presvedčil podvozok od BMW s označením ESA, je schopný pohodlnej aj športovej jazdy. BMW R 1250 RS viacej svedčia dlhé tiahle a rýchle zákruty, ale s prehľadom zvláda aj utiahnuté a rýchle preklápania v horských priechodoch. Jazdecká pozícia je orientovaná športovo a je cítiť, že počas jazdy je posed orientovaný na ruky.

Foto: Matej Jankovič

Sklon kolien je ale zato uvoľnenejší a pohodlný. Sedlo je pohodlné, aj keď miestami som si nebol úplne istý, aký charakter by som mu dal. Ako keby sa nevedela rozhodnúť, aký charakter BMW R 1250 RS má, či je skôr uvoľnenejší a turistický alebo športovejší. Čo mi vadilo, bolo, že som mal buď veľa priestoru vpredu od nádrže alebo vzadu od sedadla spolujazdca. Vďaka tomu sa ale na model BMW R 1250 RS usadia aj silnejší jazdci a pohodlne si užijú jazdu.

Foto: Matej Jankovič
Záverom

Predné plexi je nastaviteľné, ale ako sme zvyknutí v prípade BMW na elektronické nastavovanie, tu vás RSko sklame. Nastavíte si ho len manuálne. Vo vyšších rýchlostiach na to môžete úplne zabudnúť. Plne farebný TFT displej poskytuje výborný prehľad o všetkom potrebnom. Menu a pohyb v ňom je taktiež klasické pre BMW a keď ste sa už raz s ním zoznámili, vždy nájdete to, čo potrebujete.

BMW R 1250 RS je taktiež plné elektroniky, ktorá vám ešte spríjemní jazdu a odbremení vás. Medzi taký základ patrí kontrola trakcie, náklonové ABS, DBC (Dynamic Brake Control) či Hill Start Control ktorý vám pomôže s rozjazdom do kopca. Pohodlie zase zastrešujú vyhrievané rukoväte ako aj sedadlo jazdca a aj spolujazdca, ktoré je ovládané separátne a bez problémov si ho môže spolujazdec zapnúť alebo vypnúť bez zásahu jazdca. Kompletné by to samozrejme nebolo bez tempomatu.

Celkovo je BMW R 1250 RS pre tento rok kus dobrého stroja, ktorý vás baví na každom kúsku cesty. Absolvuje s vami s radosťou a ochotou hoc aj cestu okolo sveta.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : BMW R 1250 RS
MOTOR : 1254 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 243 kilogramov
VÝŠKA SEDLA : 820 milimetrov
CENA : 15 100 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJstartstop.sk
Predchádzajúci článokNajväčší predajca kávy na Slovensku má novú receptúru
Nasledujúci článokBrodil sa bahnom a mrzol v daždi, aby nahral tie Najkrajšie zvuky Slovenska