Domov News Rozumný ťah alebo podraz? Radšej budú platiť ako investovať do e-mobility

Rozumný ťah alebo podraz? Radšej budú platiť ako investovať do e-mobility

Foto: Toyota

Vplyvný muž automobilového priemyslu prekvapil zásadným vyhlásením. Jeden z najväčších výrobcov automobilov na svete si od elektromobility ponechá odstup, pretože vidí isté finančné riziká.

Prvý muž Toyota Motor North America Tetsuo Ogawa v rozhovore pre Automotive News povedal, že odhadovaný podiel predaja batériových elektrických vozidiel (BEV) bude v roku 2030 v USA tvoriť len asi 30 % predaja. To je asi iba polovica toho, čo by si vyžadovali navrhované vládne nariadenia. Toyota sa v tomto smere bude rozhodovať podľa dopytu spotrebiteľov a ponúkať im vozidlá s pohonom, aké budú požadovať. A to aj za cenu, že by spoločnosť musela nakúpiť tzv. emisné povolenky. Ogawa si myslí, že to bude rozumnejšie ako investovať veľké finančné prostriedky do vývoja a výroby elektromobilov, po ktorých bude slabý dopyt.

Tetsuo Ogawa. Foto: Toyota
 Vidia aj iné spôsoby dekarbonizácie

Podiel z predaja elektromobilov samotnej značky tvorí necelé jedno percento. V podstate jediným čisto elektrickým modelov, ktorý Toyota predáva, je model bZ4X, ktorý je dostupný aj na Slovensku. Ogawa však jedným dychom dodal, že spoločnosť v žiadnom prípade nie je proti elektromobilom, práve naopak, je z nich nadšený. Avšak Toyota elektromobily nepovažuje za jedinú možnú cestu dekarbonizácie. Len pred niekoľkými dňami popredné svetové automobilové médií informovali o vývoji spaľovacieho motora, ktorý zachytáva emisie CO2.

Podľa nich Toyota testuje špeciálne vzduchové filtre, ktoré dokážu absorbovať časť CO2 produkovaných vozidlami poháňaných fosílnymi palivami. Systém má pozostávať z dvojice filtrov namontovaných pred sacím potrubím. Tie sú vyrobené z keramického katalyzátora a pokryté absorbentom CO2. Vzduch prechádza cez filtre, ktoré zachytávajú CO2 a posielajú ho do regeneračnej kvapaliny, ktorú je možné ekologicky zlikvidovať. Nové riešenie je zatiaľ úspešné iba pri zachytávaní žalostných množstiev skleníkových plynov, ale spoločnosť je odhodlaná tento a ďalšie možné spôsoby znižovania emisií a prechodu k ekologickejšej budúcnosti neustále zdokonaľovať.

Toyota Prius
Foto: Toyota

Je pochopiteľné, že Toyota si chráni svoje mohutné investície, ktoré nasmerovala do vývoja a výroby hybridných pohonných jednotiek. Len od roku 2021 investovala Toyota do výrobných prevádzok v USA približne 17 miliárd dolárov. V súčasnosti buduje aj nový batériový komplex za necelých 14 miliónov dolárov v Severnej Karolíne. Proces okolo postupného prechodu na e-mobilitu je však nesmierne dynamický a čelní predstavitelia automobiliek korigujú svoje predchádzajúce vyhlásenia. Uvidíme, či predpoveď Ogawu bude správna, alebo si Toyota nechá utiecť príležitosť pomedzi prsty.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.9 / 5. Počet hodnotení 46

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJelectrek
Predchádzajúci článokKimera Evo38 znovu vzkriesi rally monštrum Lancia 037
Nasledujúci článokTEST BMW i5 M60 – ohýba časopriestor

1 COMMENT

Comments are closed.