Domov News Štvorvalec v najkrajšom balení, prichádza Mercedes-AMG GT 43

Štvorvalec v najkrajšom balení, prichádza Mercedes-AMG GT 43

Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG rozširuje portfólio nového kupé o verziu GT 43 s ľahkým štvorvalcovým motorom uloženým vpredu a pohonom zadných kolies.

2,0-litrový turbomotor AMG poskytuje výkon 310 kW (421 k) pri 6750 ot./min. a maximálny krútiaci moment 500 Nm v rozsahu 3250 až 5000 ot./min. Rovnako ako SL používa špeciálne elektrické turbodúchadlo založené na báze technológie z F1. Je poháňané 48-voltovým palubným elektrickým systémom, ktorý napája aj remeňový štartovací generátor. To krátkodobo poskytne dodatočné zvýšenie výkonu o 10 kW (14 k). AMG GT 43 zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je 280 km/h. Krútiaci moment na zadné kolesá prenáša 9-stupňová automatická prevodovka.

Mercedes-AMG GT 43
Foto: Mercedes-AMG
Podvozok

AMG GT 43 je štandardne vybavené oceľovým odpružením AMG s obzvlášť výkonnými hliníkovými tlmičmi a ľahkými vinutými pružinami. Zvláštnosťou je viacprvková predná náprava s piatimi článkami, ktoré sú umiestnené úplne v ráfiku. To výrazne zlepšuje kinematiku. 5-prvková priestorová konštrukcia vedie aj kolesá na zadnej náprave. Aby sa znížila neodpružená hmotnosť, všetky ramená zavesenia kolies, čapy riadenia a nosiče kolies na prednej a zadnej náprave sú vyrobené z kovaného hliníka.

Foto: Mercedes-AMG

Vysoký odklon a tuhosť rozchodu umožňujú dosahovať nielen vysoké rýchlosti v zákrutách, ale tiež poskytujú vodičovi optimálny kontakt s vozovkou. Prejavuje sa to vo výbornej priečnej dynamike a jazdnej stabilite pri vysokých rýchlostiach, ako aj v reakcii na vonkajšie vplyvy, akými sú bočný vietor, nerovnosti či zmeny koeficientu trenia.

Mercedes-AMG GT 43 profil
Foto: Mercedes-AMG

Ľahké vinuté pružiny znižujú hmotnosť podvozku bez zníženia výkonu. Počas výrobného procesu je pružinová podložka prilepená k pružine. Toto pevné spojenie zabraňuje opotrebovaniu spôsobenému nečistotami, ako je piesok, počas životnosti vozidla. Pružina počas svojho životného cyklu nekoroduje a maximálne zaťaženie komponentov sa dá zvýšiť s menšou hmotnosťou. To ušetrí približne 0,2 kilogramu na pružinu.

Foto: Mercedes-AMG
Adaptívne tlmenie aj riadenie zadnej nápravy

Najnovšia generácia adaptívneho tlmenia AMG RIDE CONTROL je k dispozícii ako voliteľná výbava. Riadiaca jednotka podvozku využíva analýzu údajov na prispôsobenie tlmiacej sily pre každé koleso aktuálnej situácii v priebehu niekoľko milisekúnd. Vodič si môže predvoliť základné nastavenie pomocou jazdných programov. Na prednej náprave sú namontované vnútorne odvetrávané a perforované brzdové kotúče s rozmermi 390 x 36 mm so šesťpiestikovými pevnými strmeňmi, na zadnej náprave s rozmermi 360 x 26 mm s jednopiestikovými plávajúcimi strmeňmi. Systém zaujme krátkou brzdnou dráhou, citlivým správaním odozvy a v neposlednom rade vysokou stabilitou a životnosťou aj pri extrémnom zaťažení.

Mercedes-AMG GT 43 interiér
Foto: Mercedes-AMG

Na želanie môže byť Mercedes-AMG GT 43 vybavený aktívnym riadením zadnej nápravy. V závislosti od rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú buď v opačnom smere (do 100 km/h) alebo v rovnakom smere (viac ako 100 km/h) ako predné kolesá. Systém teda umožňuje agilné aj stabilné jazdné správanie. Prevod riadenia predných kolies je priamočiarejší, čo znamená, že vozidlo možno ľahšie riadiť na limite s menšou námahou na riadenie.

Mercedes-AMG GT 43 sedadlá
Foto: Mercedes-AMG

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Mercedes-AMG
Predchádzajúci článokDefinícia výkonu a luxusu. Brabus 930 S má všetko
Nasledujúci článokAudi opäť zmení označenia svojich modelov