Domov News Obľúbené “Porsche z Bratislavy” je ešte lepšie. Nový Cayenne GTS zaujme zmenami

Obľúbené “Porsche z Bratislavy” je ešte lepšie. Nový Cayenne GTS zaujme zmenami

Foto: Porsche

Porsche Cayenne GTS prešlo modernizáciou. Okrem vizuálnych zmien sa inovácií dočkal aj osemvalec.

Po vzore základnej verzie prišiel rad aj na tu exkluzívnejšiu. Porsche Cayenne GTS prešlo faceliftom. Okrem decentných vizuálnych zmien na karosérii omladol aj podvozok, pohonný agregát dostal väčší výkon a základná výbava je o niečo bohatšia.

Porsche Cayenne GTS
Foto: Porsche
Hlavne decentne

Pri tejto nemeckej automobilke sme zvyknutí skôr na decentnejšie zmeny v prípade faceliftov svojich modelov. Koniec koncov, presvedčili sme sa o tom aj pri modernizácii klasického modelu Cayenne. V rovnakom duchu sa nesie aj omladzovacia kúra modelu GTS. Už v štandardnej výbave obdržíte balík Sport Design, ktorý kombinuje čierne doplnky karosérie so zatmavenými HD LED Matrix svetlometmi. Pôvodne čierno lakované koncovky výfukov sú po novom v bronzovom prevedení. Vonkajší look dotvárajú šedo lakované 21-palcové disky kolies, označované ako RS Spyder. O niečo menej praktickejšia verzia Coupé dostala v základnej výbave panoramatickú strechu a výsuvný zadný spojler.

Porsche Cayenne GTS
Foto: Porsche
Po vzore Turbo GT

Preberanie technologických prvkov z vrcholných verzií nie je ničím nezvyčajným. Aj v prípade tak prémiovej automobilky akou je Porsche, to je na bežnom poriadku. Modernizované Porsche Cayenne GTS tak so sebou prináša niektoré vychytávky, ktoré máme možnosť poznať z vrcholnej verzie Turbo GT. Napríklad vzduchové odpruženie využívajúce dvojkomorové, dvojventilové tlmiče so systémom aktívneho ovládania PASM, čo zapríčinilo zníženie karosérie oproti pôvodnému modelu o dodatočných 10 mm. Nové sú aj špecifické ložiská prednej nápravy, ktoré taktiež pochádzajú z vrcholného modelu.

Porsche Cayenne GTS
Foto: Porsche
Dočkal sa aj motor 

Porsche Cayenne GTS je známe svojim twinturbo osemvalcom s objemom štyroch litrov. Vďaka modernizácii dostal tento agregát mierny nárast výkonu. Samotný výkon je teraz rovných 500 koní, teda narástol o 40 konských síl. V prípade maximálneho krútiaceho momentu evidujeme navýšenie taktiež o 40 Nm, teda na celkovú hodnotu 660 Nm.

Okrem vyššieho výkonu novinka dostala tiež nezávislý okruh vodného chladenia z modelu Turbo GT, alebo vylepšenú prevodovku Tiptronic S. Tá v režimoch Sport alebo Sport Plus ponúka ešte rýchlejšie reakcie, čo má zásluhu aj na lepšej akcelerácii z miesta na 100 km/h. Novinka je oproti predchodcovi rýchlejšia o 0,1 sekundy, a tak jej šprint na stovku zaberie len 4,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 275 km/h.

Porsche Cayenne GTS
Foto: Porsche
Zmeny v interiéri

Po nahliadnutí dovnútra novinky vidíme zakrivený displej prístrojového štítu a zvýšené bočné vedenie predných sedadiel pre lepšie držanie tela v zákrutách. V základnej výbave pri modeli GTS sa objavil aj vyhrievaný GT športový volant, ambientné osvetlenie alebo prémiové ozvučenie Bose.

Za príplatok viete doplniť prístrojovú dosku ďalším displejom pred spolujazdcom. Dostupná je aj trojica balíčkov, ktoré znižujú hmotnosť. Pomocou ľahšej strechy, zadného difúzoru z uhlíkových vlákien alebo redukciou zvukovej izolácie kabíny viete ušetriť 25 kilogramov hmotnosti. Nový model GTS už nájdete v slovenskom konfigurátore, a to s cenovkou presahujúcou hranicu 119 000 eur bez DPH.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Porsche
Predchádzajúci článokNa svete sú prvé batérie s označením „made in Slovakia“
Nasledujúci článokPrepúšťanie, straty, prepady akcií. Výrobca EV je v problémoch

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here