Domov News Presne tak, ako by to Enzo chcel. Ferrari 12Cilindri oslavuje V12

Presne tak, ako by to Enzo chcel. Ferrari 12Cilindri oslavuje V12

Foto: Ferrari

V Taliansku sa vrátili do minulosti. Ferrari 12Cilindri nemá preplňovanie ani žiadnu elektrifikáciu a aj napriek tomu si zachovalo motor V12.

Nové Ferrari 12Cilindri je vztýčeným prostredníkom všetkým ekológom. Novinka nemá žiadnu elektrifikáciu a spolieha sa výhradne na atmosférickú V12-tku. Už nejakú dobu sa v Maranelle objavovali testovacie kúsky a takmer všetci boli presvedčení o príchode elektrifikovanej novinky. Napokon však Ferrari všetkých šokovalo.

Ferrari 12Cilindri
Foto: Ferrari
Dodici Cilindri

Nový názov do nášho jazyka preložíme veľmi jednoducho. Niektorí si môžu myslieť, že automobilke sa nechcelo vymýšľať názov, nám však pomenovanie “dvanásťvalec” príde skvelé. Obzvlášť pri predstave, že sa v tomto prípade pravdepodobne ide naozaj o posledný model svojho druhu. Pod prednou kapotou priameho nástupcu modelu 812 SuperFast sa nachádza dobre známy agregát s objemom 6,5 litra. To, koľko valcov má, už pravdepodobne každému došlo. Motor F140HD však prešiel značnými vylepšeniami. Automobilka ho vybavila titánovými ojnicami, ktoré znížili rotujúcu hmotnosť o 40 % oproti klasickým, oceľovým ojniciam. Okrem toho piesty sú vyrobené z novej zliatiny hliníka a kľukový hriadeľ výrazne schudol. Technici navyše využili technológiu z F1, pre nižšie trenie a zvýšenie mechanického účinku motora.

Ferrari 12Cilindri
Foto: Ferrari
Dizajn z minulosti

Automobilka sa pri tomto modeli do značnej miery inšpirovala tými najslávnejšími modelmi z 50. a 60. rokov. Moderné a minimalistické línie sú kombinované napríklad s tmavým pruhom medzi prednými svetlami, ktorý všetci poznáme z modelu 365 GTB/4 Daytona. Tradične sme svedkami nekonečne dlhej kapoty, pričom kabína je posunutá čo najviac dozadu. Automobilka dokonca hneď predstavila dve karosárske prevedenia. Klasickejšia verzia s pevnou strechou, a tá, ktorej predstavenie mnohých prekvapilo, verzia Spider.

Ferrari 12Cilindri
Foto: Ferrari
Vysoké otáčky 

Modely so vzpínajúcim sa koňom v znaku sú priam povestné svojim zvukovým prejavom. Ani v tomto prípade nemôže absentovať. Nové Ferrari 12Cilindri produkuje výkon rovných 830 koní pri 9500 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 678 Nm. Podľa automobilky novinka akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy. Na dvojnásobnej rýchlosti ste už za 7,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 340 km/h. Otvorená verzia bez strechy je na dvestovke o niečo neskôr, za 8,2 sekundy. Nechýba aktívna aerodynamika, aktívne riadenie zadnej nápravy alebo najmodernejšie brzdy brake by wire. Základná cena novinky je stanovená na 395 000 eur za verziu kupé, a 435 000 eur za verziu bez strechy.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Ferrari
Predchádzajúci článokOd Fiatu Multipla k Porsche. Autá musia byť zábavné, hovorí Expl0ited
Nasledujúci článokNechávajú si zadné dvierka. Spaľovacie motory v elektromobiloch?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here