Aký najšialenejší benzínový motor si viete predstaviť? Je to 8,4-litrová V10 z Vipera? Alebo je to 8,0-litrová quad-turbo W16 z Veyrona? Omyl, vážení. S najväčšou pravdepodobnosťou je to motor z motorky!

V sedemdesiatych rokoch vyrábalo Kawasaki niekoľko notoricky známych motocyklov. Zrejme najvýraznejším z nich je dvojtaktný trojvalec H1. Toto monštrum má ale pod “kapotou” niečo úplne iné. 48-valcový benzínový motor so šiestimi kľukovými hriadeľmi a šiestimi palivovými čerpadlami pôvodom z Jaguaru E-Type.

Otcom tohto motocyklového šialenstva je Simon Whitlock. Ten má so stavbami šialených motocyklov skúsenosti. V minulosti postavil verziu H1 spaľujú dusík. Táto kreácia sa skladá zo série motorov vytiahnutých z Kawasaki S1/KH250 a má celkový objem 4200 kubických centimetrov. V podstate ide o šesť radových osemvalcov, každý s vlastným kľukovým hriadeľom, všetky spojené s ozubenými kolesami.

O prenos výkonu na zadné koleso sa stará prevodovka od BMW.Pod sedadlom je umiestnený malý motor s objemom 75 centimetrov kubických, ktorý slúži ako štartér. Samozrejme, na motorke sa dá jazdiť len veľmi ťažko a po každej jazde je zrejme nutné vymeniť si nohavice. 🙂

Celková stavba zabrala Simonovi 3 roky a motocykel podľa českého portálu autoforum.cz funguje a jazdí dodnes. My si môžeme len predstaviť, koľko úsilia, námahy, voľného času a experimentovania musela stáť stavba 48-valcového motora.

Dosť bolo rečí, pozrite si monštrum v akcii:

https://www.youtube.com/watch?v=McSikBdGghU

Kawasaki 48 Cylinder Runs!

Zdroje: autoforum.cz | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPeugeot 308 GTi sa pridáva na listinu emisných hriešnikov a jeho výroba bude zastavená!
Nasledujúci článokNová Kia Sportage je tu. Ponúkne dieselový mild-hybrid a nové technológie