Aký najšialenejší benzínový motor si viete predstaviť? Je to 8,4-litrová V10 z Vipera? Alebo je to 8,0-litrová quad-turbo W16 z Veyrona? Omyl, vážení. S najväčšou pravdepodobnosťou je to motor z motorky!

V sedemdesiatych rokoch vyrábalo Kawasaki niekoľko notoricky známych motocyklov. Zrejme najvýraznejším z nich je dvojtaktný trojvalec H1. Toto monštrum má ale pod “kapotou” niečo úplne iné. 48-valcový benzínový motor so šiestimi kľukovými hriadeľmi a šiestimi palivovými čerpadlami pôvodom z Jaguaru E-Type.

Otcom tohto motocyklového šialenstva je Simon Whitlock. Ten má so stavbami šialených motocyklov skúsenosti. V minulosti postavil verziu H1 spaľujú dusík. Táto kreácia sa skladá zo série motorov vytiahnutých z Kawasaki S1/KH250 a má celkový objem 4200 kubických centimetrov. V podstate ide o šesť radových osemvalcov, každý s vlastným kľukovým hriadeľom, všetky spojené s ozubenými kolesami.

O prenos výkonu na zadné koleso sa stará prevodovka od BMW.Pod sedadlom je umiestnený malý motor s objemom 75 centimetrov kubických, ktorý slúži ako štartér. Samozrejme, na motorke sa dá jazdiť len veľmi ťažko a po každej jazde je zrejme nutné vymeniť si nohavice. 🙂

Celková stavba zabrala Simonovi 3 roky a motocykel podľa českého portálu autoforum.cz funguje a jazdí dodnes. My si môžeme len predstaviť, koľko úsilia, námahy, voľného času a experimentovania musela stáť stavba 48-valcového motora.

Dosť bolo rečí, pozrite si monštrum v akcii:

Zdroje: autoforum.cz | startstop.sk