Základom pripravovaného hatchbacku Mazda 3 bude nová platforma. Mazda Kai, minuloročný koncept položil dizajnový základ.

Aktuálna generácia Mazda 3 je na trhu zhruba 5 rokov. Nie je to najdlhší životný cyklus modelu nižšej strednej triedy ale ani najkratší. Preto je na mieste v súvislosti s Mazdou 3 hovoriť o nástupe úplne novej generácie Mazdy 3. Ešte nedávno sme si mysleli, že budeme mať možnosť ju spoznať na autosalóne v Ženeve. Bohužiaľ, nedočkali sme sa.

Avšak v novembri by sa malo všetko zmeniť. Debut novej Mazdy 3 by mal hostiť autosalón v Los Angeles. Podľa neoficiálnych správ a logických očakávaní sa máme na čo tešiť. Základom bude nová platforma. Skyactiv Vehicle Architecture má zaistiť lepšie prepracovanie ako aktuálna 3. generácia. Posed za volantom by mal byť ešte lepší a nižší. Jemne športové ladenie a charakter auta by mal ostať bez zmien.

Dizajn vychádza zo spomínaného konceptu Kai, ktorý sme videli v Tokiu minulý rok. Vzhľad sa nesie v duchu plynulých plôch a rôznych záhybov. Interiér bude zdobiť digitálny prístrojový štít.

Veľké zmeny zaznamenávame pod kapotou. Kľúčový prvok bude nový motor. Nazýva sa Skyactiv-X, ktorý bude prvý krát použitý práve v spomínanej 4. generácii Mazda 3. Unikátny agregát kombinuje prvky vznetového aj zážihového motora. Zmes totižto zvládne zapáliť od sviečky ale aj jej stlačením (Spark Controlled Compression Ignition).

Cieľ je jasný – využiť výkon benzínového motora a naopak zachovať si ekonomickú prevádzku ako naftový motor. Podľa dostupných informácií bude mať Skyactiv-X objem dva litre. Výkon by mal byť tesne pod úrovňou 190 konských síl. Hodnota krútiaceho momentu bude 270 Nm. Čo je však na tomto agregáte nezvyčajné je to, že bude preplňovaný kompresorom a nie turbodúchadlom, ako je dnes drvivá väčšina osobných automobilov

Zdroje: Mazda | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokE, F alebo G? Ako dobre ovládate BMW označenia? 2. časť
Nasledujúci článokE, F alebo G? Ako dobre ovládate BMW označenia? 3. časť