SUV vládnu svetom, o tom niet pochýb. Automobilky sa, prirodzene, snažia z tejto vlny vyťažiť čo najviac. No okrem tradičných vysokých SUV s krabicovou karosériou sa od roku 2007 s predstavením prvej generácie BMW X6 dostávajú do popredia akési hybridné karosérie spájajúce SUV a kupé. Čoskoro do tejto bizarnej rodiny pribudne ďalší model, no od diametrálne inej značky. Na autosalóne v Moskve predstaví francúzsky Renault SUV Coupe.

Na autosalóne v hlavnom meste Ruska bude tak trocha nečakane predstavená novinka, o ktorej zrejme tušil len málokto: Renault SUV Coupe. Francúzska značka pridá do svojho modelového portfólia nový crossover segmentu C, no s najväčšou pravdepodobnosťou ho v Európe neuvidíme. Automobilka model odhalí v auguste 2018 a opisuje ho ako „nový globálny model“ francúzskej značky.

Zatiaľ o novom prírastku do rodiny Renault vieme len veľmi málo. Pravdepodobne bude stáť na rovnakej platforme ako Captur, no bude mať štýlovejšiu karosériu kupé. O tom, že takéto hybridné karosérie idú na dračku, sa presvedčilo BMW s typom X6 a o niečo neskôr aj Mercedes a jeho GLC Coupé.

Nový, stále nepomenovaný crossover sa bude vyrábať v moskovskej továrni francúzskej automobilky, a ako už asi tušíte, jeho hlavným pôsobiskom bude najmä ruský trh, ku ktorému pribudnú neskôr aj ďalšie krajiny, ako napríklad Čína.

Takto si nové SUV Coupe od Renaultu predstavuje dizajnér ascarissdesign:

Ako ukazujú oficiálne fotografie (ktoré sú síce riadne skúpe), novinka nebude len obyčajný Captur so skoseným kufrom. Naopak, nový model by mal mať úplne nový dizajn. Podľa predných svetlometov pre Renault so špecifickým denným svietením, nachádza inšpiráciu skôr v Mégane, či Talismane.

A technické parametre? Špekuluje sa, že novinka by mala dostať techniku Dacie Duster, ktorá sa na ruskom trhu predáva pod značkou Renault. Hoci to znie akokoľvek, mohlo by ísť o kombináciu štýlového a naozaj schopného SUV, keďže Duster sa mimo spevnených ciest rozhodne nestratí.

Aktuálna generácia Dacie Duster ponúka ako pohon predných, tak pohon všetkých kolies. Základnou motorizáciou je atmosférická benzínová 1,6 SCe s výkonom 84 kW (115 koní). K dispozícii je aj verzia spaľujúca LPG s výkonom priškrteným na 80 kW (109 k). O stupienok vyššie je turbom prepĺňovaná 1,2 TCe s výkonom 92 kW (125 koní). K dispozícii je aj naftová 1,5 dCi v dvoch výkonových variantoch: 66 kW (90k) a 80 kW (110 k). Silnejšia verzia sa predáva aj s pohonom 4×4.

Zdroje: , ascariss design, ascariss design instagram,autoexpress | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokShooting Brake vs Kombi vs Estate vs Wagon. Ktoré si vybrať?
Nasledujúci článokFacelift Audi A4: Čo prinesie mierne zvýšená cena?