Po štyroch rokoch na cestách prišiel rad na facelift aj v Štuttgarte. Po modernizovanej Audi A4 generácie B9 vám prinášame prehľad noviniek aj v jej najväčšom konkurentovi. Čo prinesie facelift triedy C? A ospravedlní to vyššiu cenu?

Trieda C je najpredávanejším modelom značky s trojcípou hviezdou v znaku. Preto bol facelift triedy C po štyroch rokoch od uvedenia generácie W205 nevyhnutnosťou. Ako prvé dostali nový kabát sedan a kombi, neskôr sa pridalo aj kupé a kabriolet. Jediným modelom, ktorý sa zatiaľ modernizácie nedočkal, je vrcholné C63 AMG. Čo presne ale modernizácia prinesie?

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Hoci sa to na prvý pohľad môže zdať ako naozaj mierna modernizácia, Mercedes tvrdí, že vymenil celkovo 6.500 dielov! To znamená, že na aute je prakticky polovica dielov úplne nová. A ak sa na facelift triedy C pozrieme takto, tak to vyzerá úplne inak. Nuž, marketing. 🙂

 

Mierny facelift, či výrazná modernizácia?

Najväčšou zmenou prešla elektronika vozidla (80 % nových častí) a interiér (50 %), no nezaostáva ani exteriér (40 %). Nové Céčko dostalo nové nárazníky a v performance verzii C43 AMG aj novú masku, ktorá bola doteraz exkluzívná len pre C63 AMG. Novinkou sú aj okrúhle výfukové koncovky. Zmene sa nevyhli ani Multibeam LED svetlomety, ktoré majú po novom novú grafiku.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zmeny sú na prvý pohľad badateľné najmä po otvorení dverí. Tam na vás bude v novinke číhať nový 12,3-palcový displej namiesto klasických analógových budíkov, nový a modernejší volant a nový 10,25-palcový infotainment. Pribudlo aj náladové osvetlenie, ktoré ponúkne na výber až 64 farebných odtieňov. Vylepšené sú aj asistenčné systémy, menovite adaptívny tempomat či aktívny asistent riadenia. Ten dokáže spolupracovať s navigáciou a ponúkne čiastočne autonómne riadenie.

 

Motory

Zmena sa udiala aj pod kapotou. Zážihová verzia C300 po novom dosahuje 190 kW (258 k) a 370 Nm, verzia C43 AMG posilnila na 287 kW (390 k) a 520 Nm. Zmena sa nedotkla verzie C400 s trojlitrovým šesťvalcom, ktorá ponúka rovnakých 245 KW (333 k). Novým prírastkom je ale 1,5-litrový prepĺňaný zážihový motor so systémom EQ Boost (48 V elektrická sieť) vo verzii C200. Samotný spaľovací agregát dosahuje výkon 135 kW (184 k) a elektromotor dokáže túto hodnotu navýšiť o 10 kW (14 k).

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zmene sa nevyhli ani vznetové motorizácie. Základom je C180d s 1,6-tkou produkujúcou 90 kW (122 k) a 300 Nm. Paleta pokračuje verziou C200d s výkonom 118 kW (160 k) a 360 Nm. Novinkou je aj nový dvojliter OM 654 vo verzii C220d. Ten ponúkne 143 kW (194 k) a 400 Nm.

 

A cena?

Podľa slovenského konfigurátora sa cena sedanu začína na sume 34.398 eur za verziu C180 so zážihovým štvorvalcom s výkonom 115 kW (156 k). Ponuka benzínových motorov pokračuje C200 za 41.274 eur, C300 za 46.782 eur a C400 za 55.938 eur. Vrcholom je zatiaľ C43 AMG za 64.320 eur. Najlacnejšia naftová verzia C180d stojí 35.088 eur. Ponuka pokračuje modelom C200d za 37.818 eur a končí C220d za 42.672 eur.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Za najlacnejší kombík C180d dáte 36.876 eur. C200d stojí 39.606 eur a C220d 44.460 eur. Najmenší benzín v kombí má označenie C200 a cena začína na 43.062 eurách. C300 stojí 48.702 eur, šesťvalec C400 57.858 a vrchol ponuky C43 AMG 66.240 eur.

Štýlové kupé sa ponúka s jediným naftovým motorom C220d (46.410 eur). Tejto karosérii kraľujú benzínové motory. C200 za 45.192 eur, C300 za 47.574 eur, C400 za 56.790 eur a vrchol ponuky C43 AMG za 66.948 eur.

A najštýlovejšia verzia bez strechy má rovnakú ponuku motorov, ako kupé. C220d začína na 54.066 eurách. Benzínový základ C200 začína na 53.028 eurách. Ponuka pokračuje C300 za 54.860 eur, C400 za 63.756 eur a C43 AMG stojí 73.176 eur.

 Zdroje: autobild | Mercedes | startstop.sk