Kombi s upraveným výkonom a elektromotorom zapojeným do prevodovky, ktorý sa ovláda pomocou tlačidiel umiestnených na volante? Aj to je hybridná sila novej ABT RS6-E.

Audi RS6 Avant už nejakú tú dobu patrí k najlepším športovým kombíkom na automobilovom trhu. Už samotná štandardná verzia ponúka super výkon 412 kW / 560 koní. Verzia Performance má výkonu o čosi viac – 445 kW / 605 koní. Aj napriek týmto parametrom to niekomu príde málo. Ten kto hľadá alternatívy môže siahnuť po rôznych upravených alternatívach, ktorých je hojne. Posledné dni určite zaujala od dvorného úpravcu ABT Sportsline. Výsledkom je ABT RS6-E.

Tento úpravca RS6-tku upravil už viac krát. No však pomyselnej kráľovnej kombíkov nasadil korunku až tentokrát. ABT Sportsline odhalilo prototyp RS6-E, ktorý disponuje nielen spaľovacím motorom ale aj elektromotorom. Dvakrát preplňovaný 4,0-litrový osemvalec má však inú riadiacu jednotku a špeciálne ladený výfuk. Vďaka tomu dosahuje výkon 537 kW / 730 koní. V štandarde teda model využíva iba tento výkon.

Ak sa však dostanete nad rýchlosť 100 km/h, môžete aktivovať elektrický agregát, ktorý je spriahnutý s prevodovkou. Ten potom posiela extra porciu výkonu (213 kW / 288 koní) na zadnú nápravu a pohonný systém tak produkuje enormných 1 018 konských síl. Krútiaci moment kombinovanej hybridnej sústavy činí 1 291 N.m. Z pokoja na stovku RS6-E dokáže vystreliť za 3,3 sekundy a maximálka sa ustáli na 320 km/h. Akumulátor RS6-tky má kapacitu 13,6 kW. Je umiestnený pod sklenenou podlahou v batožinovou priestore. Nová technológia však pridala aj na hmotnosti cez 200 kg. RS6-E tak má niečo cez dve tony.

Sériový neostal ani exteriér. Úpravca siahol po vlastnom bodykite s väčšími spojlermi, obrovským difúzorom, či nástavcoch prahov. Lakovanie je v podobe grafiky elektrických obvodov. Bodykit zahŕňa aj 21“ kolesá, ktoré majú hrúbe lemovanie a dopomáhajú tak k lepšej aerodynamike vozidla. O odpruženie vozidla sa postarali pružiny H&R.

Z oficiálneho videa vidno, že elektrickú časť možno ovládať pomocou dvojice zelených tlačidiel, ktoré sa nachádzajú na volante. K exteriérovej farebnej kombinácií bol doladený aj interiér a jeho súčasti. Interiér prešiel čalúnením v spojení alcantary a kože. Vo vnútri vozidla sa taktiež nachádza aj bezpečnostný spínač, ktorý dokáže odstaviť prísun elektriny. Úpravca cenu zatiaľ neuviedol, nakoľko sa zatiaľ jedná len o prototyp.

 

Zdroje: ABT | startstop.sk