Festival rýchlosti v Goodwoode patrí medzi tie najzaujímavejšie motoristické akcie v priebehu roka. Hoci primárnym cieľom nie je dosiahnuť čo najrýchlejší čas na 1,86 km dlhej trati, jazdci si schuti zajazdia a automobilky majú príležitosť predstaviť svoje najnovšie počiny. Výnimkou nebol ani Nissan so svojim GT-R50, ktorý vznikol v spolupráci s dizajnérskym štúdiom Italdesign.

Nissan GT-R netreba nikomu predstavovať. Jeho najnovšia generácia je tu s nami už neuveriteľných 11 rokov a nástupca klope na dvere. GT-R je priamym potomkom legendárneho Skyline GT-R, ktorý automobilka Nissan vyrábala s prestávkami od roku 1969 v prvej generácii, ktorej domáci hovorili Hakosuka (Hako – krabica, Suka – skratka od Sukairain, teda v preklade Skyline). V očiach fanúšikov zrejme najviac rezonujú posledné generácie označené ako R33 a R34, najmä svojou účasťou v sérii Rýchlo a zbesilo. Posledné GT-R je označované ako R35. Je koncept GT-R50 predzvesťou novej generácie?

Už niekoľko mesiacov, či možno dokonca rokov, sa hovorí o tom, ako by mohol vyzerať nástupca R36. No Nissan nie a nie prezradiť. No možno svitá na lepšie časy. Nedávno automobilka predstavila koncept označený ako GT-R50. Číslovka v názve odkazuje na 50. výročie Skylinu GT-R a rovnaké výročie založenia talianskeho štúdia Italdesign, ktoré má koncept na svedomí.

 

Nissan GT-R50 sa ukázal na Festivale rýchlosti v Goodwoode

GT-R50 je oproti obyčajnému GT-R o 54 mm nižšie, o 94 mm dlhšie a o 7 mm širšie. Celkové rozmery tak činia: 1.316 mm výška, 4.784 mm dĺžka a 1.992 mm šírka. Dominantný postoj umocňujú 21-palcové disky obuté vpredu na pneumatikách s rozmerom 255/35 a vzadu až 285/30.

O pohon sa stará známy 3,8-litrový vidlicový šesťvalec. Ten ale nepochádza z obyčajného GT-R, ale z okruhového špeciálu triedy GT3! V dôsledku úprav GT-R50 ponúka výkon 530 kW (720 k) a krútiaci moment 780 Nm. Ostáva už len jediná otázka: dostane sa do výroby? Máme pre vás dobrú, ale aj zlú správu.

Britský portál CarThrottle prišiel s informáciou, ktorá poteší mnohých fanúšikov konceptu. Programový riaditeľ divízie Nismo, Bob Laishley, potvrdil, že GT-R50 sa bude vyrábať. Má to však háčik. Číslo v názve hovorí nielen o výročiach Italdesignu a Skylinu GT-R, ale aj o počte vyrobených kusov.

A cena? Ako iste čakáte, zadarmo to nebude. Podľa inofrmácií britského portálu sa dá očakávať štartovacia cena na úrovni 900-tisíc eur. Keďže ide o auto vyrobené na zákazku špeciálne pre majiteľa, cena sa maôže vyšplhať do ešte závratnejších výšin. “Ak si zákazníci budú želať auto na cesty, dostanú auto na cesty. Ak ho budú chcieť len na okruh, spravíme ho len na okruh,” povedal Laishley pre CarThrottle.

Zdroje: CarThrottle | Pravdastartstop.sk