Mercedes triedy S už možno nie je takým presvedčivým lídrom segmentu veľkých luxusných limuzín. Dôvodom sú silní konkurenti v podobe BMW radu 7 a Audi A8, ktorí mu dýchajú na krk stále viac a viac. No nová generácia označená W223, ktorá má byť predstavená v roku 2020, je stále jednou z najväčších udalostí v automobilovom svete. 

Štuttgartský špionážny fotograf testovacích prototypov, ktorý si hovorí Walko, sa nedávno dokázal dostať k prototypu novej generácie luxusnej limuzíny Mercedes triedy S, ktorá dostala označenie W223. Tá má debutovať na trhu v roku 2020, čo je bližšie, než sa nám dnes môže zdať.

Hoci na zamaskovanom testovacom prototype toho veľa vidieť nie je a je jasné, že Mercedes nebude pri triede S výrazne experimentovať s dizajnom, pár maličkostí sme si na videu všimli. Našu pozornosť zaujali najmä predné LED svetlomety, ktoré sú oproti aktuálnej generácii označenej W222 výrazne nižšie. To však môže skresľovať samotné maskovanie auta. Zdá sa však, že Mercedes našiel spôsob, ako do luxusnej triedy vrátiť nízky športový dizajn prednej časti bez toho, aby zhoršil ochranu chodcov pri čelnom náraze.

Samozrejme, zraziť chodca bude v prípade novej triedy S znova o čosi zložitejšie, a to najmä vďaka celému radu nových a pokročilejších bezpečnostných systémov, radarov a kamier. Očakáva sa, že nová trieda S bude znova o krok bližšie k plne autonómnym vozidlám. No nielen my sme si všimli zvláštne kamery v predných svetlometoch. Čo také môže Mercedes chystať??

Je známe, že trieda S generácie W223 bude mať širší rozchod kolies a opäť dlhší rázvor pre pohodlie zadných pasažierov, ktorí sú pri tomto type auta podstatní. No vo výsledku je pôsobí silueta auta o čosi športovejšie ako aktuálna generácia. Navyše sa zdá, že Mercedes si dal záležať na maskovaní kľučiek. Bude mať nová trieda S kľučky podobné, ako má Tesla?

Vzadu sa podľa špionážneho videa neudejú žiadne výrazné zmeny. Zadné svetlá budú zrejme vychádzať z podobného dizajnového štýlu, ako všetky aktuálne sedany značky. Zaujímavý je tiež pohľad na koncovky výfukového systému, ktoré len podčiarkujú športovejšie zameranie triedy S.

S najväčšou pravdepodobnosťou budú vlajkovú loď s trojcípou hviezdou poháňať známe radové šesťvalce s podporou hybridnej technológie EQ Boost. Očakáva sa, že neostane len pri tejto možnosti elektrifikácie.

No najväčšou otázkou ostáva, akú revolúciu si Mercedes pre triedu S pripravil v interiéri. Aktuálna generácia W222 debutovala s digitálnou palubnou doskou, ktorú postupne prebrali aj nižšie rady Mercedesu a ktorá sa stala symbolom Mercedesu. Podarí sa im to prekonať?

Zdroje: autoevolution | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!