Prednedávnom automobilka Škoda zaútočila na trh so svojou novinkou, je ale tento oturbený škriatok naozaj taký “simply clever” ako ho Škoda predstavuje ?

Škoda svoju novinku 1.0 TSI (Áno jednolitrový motor a áno trojvalec), ponúka vo dvoch svojich vozidlách a to Fabia, Rapid a dokonca aj Octavia. Predstavila hneď dve verzie 1.0 TSI 70 kW resp. 95 koní a verziu 1.0 TSI kde okrem výkonu, 81 kW resp. 110 k, narástol aj krútiaci moment a to na pekných 200 Nm.

Týmto krokom sa automobilka snaží držať krok s emisnými normami ale na druhej strane oživiť malolitrážne motory a nabiť ich energiou aby vzdorovali konkurencií akou je napríklad Ford Focus 1.0 EcoBoost či Opel Astra 1.0 Turbo. Papierovo si 85 kW verzia počína veľmi dobre, ponúka max. rýchlosť 202 km/h, zrýchlenie 0-100 km/h za 10 sekúnd a spotrebu 4,5 l/100 km. Týmito hodnotami napríklad poráža svojho väčšieho bračeka 1.2 TSI. Nečakajte zázraky. Motor je pod nadvládou turba a preto sa bez neho ďaleko neposuniete, auto do hranice 2000 ot./min. nezaberá. Reálna hodnota spotreby v meste je na hranici 5 l/100 a na diaľnici točí 130 km/h na hranici 3000 ot./min.

Motor je jednoznačne určený do mesta, na dlhšie trasy radšej niečo väčšie. Ideálne z tejto skupiny je 1.6 TDI. Všetko vyzerá ideálne a ako má byť, no ako to je s tou životnosťou ? Má zmysel si kúpiť len 3-válec, alebo je lepšie si vybrať väčší agregát ?Kvalitu a životnosť nám ukáže čas a my len dúfame, že Škoda týmto motorom neublíži hlavne zákazníkom.

Porovnanie najnižších cien modelov Fabia, Rapid a Octavia s novými motorizáciami

Motor Prevodovka Fábia Rapid Octavia
Hatchback Combi Spaceback Liftback Liftback
1.0TSI  70kW 5st. manuálna 10 810 € 11 410 € 12 340 € 12 640 €
6st. manuálna 11 310 € 11 910 €
7st. automatická 13 610 € 13 910 € 14 340 € 14 640 €
1.0TSI 81Kw 6st. manuálna 11 310 € 11 910 € 13 240 € 13 540 € 16 600 €
7st. automatická 13 610 € 14 210 € 18 600 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSUV-ofenzíva Škody pokračuje novým modelom Karoq
Nasledujúci článokĽubomír Višňovský vlastní BMW M4 DTM Champion editon (500 k)