Plast už nestačí. Šikovní chlapci z východného Slovenska vymysleli výnimočný hliníkový strešný box Alumined, ktorý mení vzhľad, konektivitu, bezpečnosť a komfort používania strešných boxov.

Unikátny strešný box Alumined inšpirovaný ostrými leteckými krivkami sa zrodil na východnom Slovensku, kde vraj nič nie je. Za projektom stojí mladý konštruktér, dizajnér a sochár Juraj Andraščík (32). Od vývoja webových stránok a online herných portálov sa vrátil k svojej vášni, priemyselnému dizajnu. A vytvoril slovenský produkt, ktorý dvíha obočie. Box púta na prvý pohľad a má na to, aby dobyl celý svet. Vzhľad nadchýna verejnosť, nad technológiou, ktorou ho vytvorili, zas žasnú profesionálni konštruktéri.

“Vraveli nám, že to je konštrukčné bláznovstvo, ktoré sa nikdy nedostane do sériovej produkcie. Nám sa však podarilo všetkých 27 plôch krytu vytvoriť z jedného kusa hliníka. Vo vnútri sú jemne vyfrézované linky. Podľa nich jednotlivé plochy ohýbame do finálneho tvaru a zvárame iba neuveriteľnými 5 zvarmi. Vytvorili sme strešný diamant,” vysvetľuje Juraj Andraščík, CEO a dizajnér Alumined Industries.

Prečo práve hliník? Podľa týždenníka Trend išlo o zhodu viacerých udalosti v živote Juraja Andraščíka. Všetko to prebehlo v čase, kedy sa rozhodol, že sa stiahne z vedenia Functa, herného štúdia, ktoré sám založil. V tom istom čase ho oslovila slovenská firma vyrábajúca plastové strešné boxy s požiadavkou na návrh nového produktu. A do tretice, v tom istom čase pracoval aj na soche Sabíny, ktorá sa skladala z 1.634 antikorových trojuholníkov. Ako sám tvrdí Juraj Andraščík, ponuka navrhnúť strešný box ho zaujala, no pýtal sa, prečo sa vlastne vyrába z plastu. A tak sa začala dlhá séria pokusov s rôznymi materiálmi a tvarmi, až kým sa tím dopracoval k hliníku.

Tichší, bezpečnejší a výrazne odolnejší

V Alumined tvrdia, že plastové boxy generujú viac vibrácií, než ich unikátny hliníkový strešný box, ktorý sa na streche auta vezie hladko, tak, aby o ňom posádka takmer nevedela. “Špeciálne aerodynamicky navrhnutý horný kryt úplne zakrýva dno a minimalizuje tak hluk v rýchlosti nad 150 km/h,”dodáva Andraščík, ktorý na ručnú výrobu boxov sám dohliada.

Bezproblémovú manipuláciu s boxom zabezpečuje nízka nakladacia hrana, ľahké otváranie a protišmyková podložka. Pomocná vnútorná deliaca hrana a netradičný tvar zas umožňujú efektívne využiť vnútorný objem.“Dizajn a vlastnosti boxu sú unikátne. Vôbec ho nešetrím a dávam mu poriadne zabrať. Prekvapuje ma, aký je pevný, praktický a domyslený do detailov. Navyše, odkedy som si ho namontoval, moje auto vyzerá omnoho lepšie,” pochvaľuje si box Ivan Jakeš, pretekár Rally Dakar, krstný otec a verný tester boxov Alumined. Zaujímavosťou je až 10-ročná záruka, ktorú Alumined na svoje hliníkové boxy poskytuje.

Strešné boxy sú ale údajne iba začiatkom. „Okrem ďalších rozmerov už teraz pracujeme na nových organických tvaroch a funkciách. Testujeme elektrické diaľkové otváranie a zatváranie boxu, osvetlenie či vyhrievanie vnútra boxu a experimentujeme s integráciou SMART funkcií a senzorov vyššej bezpečnosti,“ prezrádza Juraj Andraščík. Ako sám povedal, strešné boxy sa za posledných 50 rokov takmer vôbec nezmenili. Tomu je však podľa všetkého koniec. 🙂

Technické špecifikácie

VÁHA:                         24 kg
ROZMERY – D×V׊:   222×30×72 cm
MATERIÁL:                 hliník
OBJEM:                       330 l
FARBA:                       hliníková/čierna
UKOTVENIE:               extra pevné T-REX na rýchlu montáž dodávané v balení
UZAMYKANIE:            neviditeľná centrálna trojbodová zámka
NOSNOSŤ:                  100 kg
ZÁRUKA:                    10 rokov

Alumined - Strešný box

Hliníkový strešný box Alumined sme testovali aj my spolu s BMW radu 3 Touring!

Zdroje: Oficiálna stránka | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko prebiehala Drift exhibícia na Pezinskej Babe? Pozrite sa na to s nami
Nasledujúci článokTest SsangYong Tivoli 1.6 Be: Oplatí sa riskovať?