Peugeot predstavil nové plug-in hybridné ústrojenstvo. Pohon s názvom Hybrid a Hybrid4 pozostávajúci z benzínového štvorvalca a elektrického motora sa dostane do modelov 3008, 508 a 508 SW.

Po niekoľkých rokoch sľubov koncern PSA konečne predstavil plug-in hybridný pohon s názvom Hybrid (Hybrid4 v prípade pohonu všetkých kolies), ktorý kombinuje štvorvalcový turbom prepĺňaný zážihový motor PureTech s objemom 1,6 litra a elektrický motor poháňajúci zadné kolesá. Kvôli možnosti pohonu všetkých kolies je systém vyhradený len pre modely, ktoré sú postavené na modulárnej platforme EMP2.

Elektrická príchuť modelov 508, 508 SW a 3008 sa v Európe dostane do predaja v druhom štvrťroku 2019 a koncern PSA sľubuje, že onedlho na to budú nasledovať ďalšie elektrifikované modely. Menovite by sa elektrifikácie mali dočkať aj modely Peugeot 5008, Opel Grandland X, Citroen C5 Aircross a DS 7 Crossback. Rozoberme si ale, čo sa skrýva pod názvom Hybrid a Hybrid4.

V podstate ide v oboch prípadoch o spaľovací zážihový motor PureTech s objemom 1,6 litra. Rozdiel je najmä vo výkone. Vo verzii Hybrid je naladený na 132 kW (180 k), vo verzii s pohonom všetkých kolies Hybrid4 dosahuje výkon 165 kW (225 k).

300-voltová batéria v oboch verziách hnacieho ústrojenstva je umiestnená pod zadnými sedadlami a má kapacitu 11,8 kWh, respektíve 13,2 kWh. Peugeot tvrdí, že na čisto elektrický pohon dokážu vozidlá prejsť až 50 kilometrov podľa nového merania spotreby WLTP.

V režime nulových emisií (rozumej výhradne elektrický pohon) dokážu obe verzie uháňať rýchlosťou až 135 km/h. Ak sa však ponáhľate a nachádzate sa (samozrejme) na úseku nemeckej diaľnice, kde nie je obmedzená rýchlosť, automaticky sa nad rýchlosťou 135 km/h aktivuje spaľovací motor.

Čas nabitia na maximálnu kapacity batérií by nemal presiahnuť 7 hodín v prípade štandardnej zástrčky (3,3 kW a 8 A). S použitím výkonnejšej zástrčky s výkonom 6,6 kW, 32 A je možné nabiť batérie na 100 % za menej ako 1 hodinu a 45 minút, tvrdí koncern PSA.

Okrem dobíjania z elektrickej zásuvky sa bude plug-in hybridný systém dobíjať pomocou rekuperácie energie pri brzdení. Pomôcť má systém i-Booster, ktorý bude rekuperovať energiu vždy, keď dá vodič dole nohu z plynu.

Zdroje: Autoevolution | startstop.sk