Mercedes-Benz EQC je prvý plne elektrický crossover. Ukážka koncepčného automobilu, ktoré bolo predstavené na autosalóne v Paríži v roku 2016, vydalo EQC o dva roky neskôr. Cieľom súťaže ako je Jaguar I-Pace, Tesla Model X a pripravovaný BMW iX3, je EQC tiež prvým vozidlom značky Mercedes pod značkou EQ.

Mercedes Benz EQC je prvý kompletne elektrický crossover z dielne Mercedes-Benz. Ukážku sme mohli vidieť v roku 2016, keď bolo auto predstavené ako koncept. Reálnu podobu dostalo auto teda až v tomto roku, a aktuálne sa naňho môžeme pozrieť zblízka v Paríži, kde slávi svoj debut.

Cieľom Mercedes Benz EQC je jednoznačne preraziť medzi súpermi v segmente – Jaguar I-Pace, Tesla Mode X a pripravované BMW iX3. V posledných rokoch si viacero automobiliek dalo záväzok, že elektrifikuje svoj vozový park. Mercedes chce vypustiť kompletnú zostavu elektrických vozidiel pod značkou EQC, čo znamená „elektrickú inteligenciu

Napriek tomu, že veľkosťou sa podobá na GLC, najnovšie EQC jazdí na úplne novej platforme a formuje si svoj vlastný dizajn. Podľa mňa si ho niektorí zamilujú a iní ho zas budú nenávidieť. EQC vyzerá oproti „starším“ modelom určite modernejšie. Elektrické SUV-čko je vlastne trocha futuristickým výdobytkom a dostalo zvláštnu prednú masku.

Mriežka chladiča vyzerá oproti predchodcom dosť odlišne. Dostala oblejšie tvary a na každej strane znaku nie je menej ako sedem horizontálnych lamiel. Chromový lem obopínajúci znak je takisto iný, konkrétne hrubší ako zvyčajne.

Hornú časť mriežky nahrádza svetelné LED pásmo, dole pod čiernym panelom sa objavuje časť mriežky a súčasne spája spodné časti každého svetlometu. Je to jednoznačne nový a unikátny dizajn. Kto vie, či sa bude používať aj v iných modeloch, ktoré nebudú EQC?

Medzi nápadité detaily patria znaky ,,EQC“ s modrými písmenami na predných blatníkoch a kolesá s piatimi lúčmi s modrým akcentom. Tiež nám padlo do oka, že EQC nemá strešné lišty. Boli ale zámerne vynechané, aby sa zachoval čistý vzhľad SUV a zvýšila sa aerodynamika. Strecha ale obsahuje našťastie pre prípad núdze upevňovacie body, ktoré umožnia pridanie nosných systémov.

Nemecká spoločnosť tvrdí, že EQC je inšpirovaný svetom spotrebnej elektroniky a že je „priekopníkom avantgardného elektro-vzhľadu.“ To samozrejme hovorí o svojich vozidlách každá automobilka, ale nebudem popierať, že v kabíne sa nachádza množstvo jedinečných prvkov – v porovnaní s ostatnými Mercedesmi.

Zatiaľ čo displej na prístrojovke a infotainmentu má staré známe rozloženie s dvomi 10,25 palcovými displejmi umiestnenými za spojenou „nekončiacou“ obrazovkou, prístrojová doska má toho málo spoločného s GLC alebo s inými výrobnými modelmi.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTakto znie brutálna 500-koňová Škoda Octavia RS!
Nasledujúci článokAutosalón Paríž: Hyundai i30 Fastback N, N-Line, Custom