Suzuki Jimny sa na trhu nachádza už takmer 50 rokov. Prvá generácia sa svetu predstavila už v roku 1970. Nová generácia ponúkne tuhé nápravy a vďaka rozmerom aj výborné uhly nájazdov.

Toto unikátne terénne vozidlo sa predstavilo v roku 1970 a druhá generácia bola v našich končinách známa aj ako Samurai. Posledný známy model sa spolu s drobnými faceliftami na našom trhu držal už od roku 1998. Všetko sa však skončilo tohtoročnou novinkou, v ktorej sú zachované všetky potrebné atribúty zákazníkov. Všetky prvky sú zaobalené do hranatejších tvarov, takže Jimny vyzerá retro-moderne.

Rozmery sa zmenili iba minimálne. Dĺžka bola skrátená o 50 mm, výška narástla o 5 mm a šírka o 45 mm. Rázvor o hodnote 2250 mm ostal nezmeneý. Kapota leží o čosi vyššie, z vozidla je dobrý výhľad na cestu. Pre lepšiu hbytosť v teréne Jimnymu pomáhajú dobré nájazdové uhly, ktoré sú oproti predchodcovi vylepšené. Svetlá výška sa z 200 milimetrov posunula na 210 milimetrov.

Podvozok je stále tvorený z rebrovitého rámu,ktorý je vylepšený o dve priečne výstuhy. Dvojica náprav je stále stužená, rám je ku karosérii pripevnený ôsmimi špeciálne navrhnutými silentblokmi, čo dopomohlo k lepšiemu odhlučneniu vo vnútri vozidla.

Palubná doska síce pôsobí zastaralo, akoby sa Jimny nikam interiérovo nepohol, no miesta, ktoré môže ponúknuť nemali ani jeho predchodcovia. Po iných radách značky Suzuki zdedil Jimny multimediálnu dotykovú obrazovku. Sedadlá ostali štyri a vďaka rovnej streche sa do vozidla bude zmestiť aj vyšší človek. Kufor má v základnom rozložení 85 litrov, no po sklopení zadnej dvojice sedadiel sa objem zvýši na 377 litrov.

Doménou “mini Géčka” ostáva stále terén. Dopomáha mu aj užitočný asistent na jazdu po strmom svahu, či asistent rozjazdu do kopca na nespevnenom povrchu. Ten dokáže zablokovať nechcené cúvanie. Naopak v strmejších stúpaniach oceníte redukciu, ktorá prevody skracuje v pomere 2,002:1. Pomáha Vám k tomu menšia páka za veľkou radiacou.

Pod kapotou sa namiesto 1,3-litrového motora nachádza 1,5-litrový, ktorý ponúka výkon 75 kW (+13kW) a maximálny krútiaci moment 130 N.m. (+20 N.m.). Zachovaný ostal aj atmosferický motor s nepriamym vstrekovaním.

startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokFOTKY – Peugeot e-Legend v Paríži: Jeden z najkrajších konceptov, aké sa na autosalóne ukázali
Nasledujúci článokAutosalón Paríž: Citroën C5 Aircross