Parížsky autosalón len pred pár dňami zatvoril svoje výstavné plochy, na ktorých automobilky odprezentovali svoje novinky a vízie do budúcnosti. Nedočkali sme sa veľa prototypov, ako tomu býva napríklad v Ženeve, no aj z toho mála sme sa mohli dozvedieť veľa zaujímavostí. Medzi automobilky, ktoré priniesli koncept, patrila napríklad aj Škoda so svojím modelom Vision RS.

Z názvu by sa mohlo zdať, že Škodovka týmto modelom chce poukázať na svoju RS-technológiu, ktorá sa v sériových vozoch objaví už v najbližšej dobe. Magazínu AutoEvolution sa podarilo vyspovedať šéfa R&D českej automobilky, Christiana Strubeho, ktorý prezradil zopár skrytých zaujímavostí.

Áno, Vision RS by mal byť akýsi predobraz pre nástupcu Rapidu, no zároveň svojím menom napovedá, že je aj predobrazom pre športovú divíziu značky. Okrem toho, ako je dobre známe, tento prototyp prišiel na výstavné dosky s hybridným pohonom. A presne týmto smerom by sa mala automobilka uberať. Ako sa Christian Strube zmienil, automobilka plánuje s budúcou generáciou Octavie RS razantné zmeny. Tie by sa podľa neho mali dotknúť najmä pohonu, ktorý by mal presedlať na hybridnú technológiu.

Podľa slov Strubeho je teda možné, že Octavia RS bude v budúcnosti omnoho ekologickejšia ako teraz. Hlavným lákadlom by mal byť fakt, že automobil bude schopný na čisto elektrickú jazdu uraziť až 70 kilometrov. To by teda mohlo znamenať, že počas cesty do práce v meste nebudete musieť využívať klasický spaľovací motor. Ten sa aktivuje len v prípade, že budete chcieť naplno ukázať potenciál športového modelu.

Takýto pohon ale so sebou nesie viacero nevýhod. Už teraz patrí Škoda Octavia RS so svojou váhou na úrovni takmer 1,5 tony medzi najťažšie autá segmentu. Ak by teda Škodovka chcela naozaj využiť dojazd až 70 kilometrov, znamenalo by to pridanie ťažkých batérií. Tie by mali za následok výrazný nárast hmotnosti, čo by sa negatívne mohlo odraziť na športových vlastnostiach. Preto je viac pravdepodobnejšie využitie mild-hybridného, 12-voltového pohonu v spojení s dieselovým dvojlitrom, poprípade využitie plug-in hybridnej technológie.

Tú si Octavia môže prepožičať od VW Golf GTE. Práve táto alternatíva sa javí ako najpravdepodobnejšia, nakoľko plug-in hybrid od VW v podaní Golfu je na trhu už dlhšie a tým pádom náklady na jeho výrobu by nemuseli byť tak vysoké, ako v prípade čiastočne elektrickej verzie s dojazdom až 70 kilometrov na elektrinu. Po akom variante automobilka siahne sa pravdepodobne dozvieme až v roku 2021, no už teraz je jasné, že by mohlo ísť o najvýkonnejšiu Škodovku všetkých čias.

Zdroje: Škodastartstop.sk