Štvrtá generácia ikonického Jeepu Wrangler je stále rovnaká a nevymäkla na rozdiel od jeho off-roadových rivalov, ktorí sú schopní zdolať maximálne tak obrubník na ceste, či poľnú cestu.

Vzhľad sa moc nezmenil, nakoľko si Jeep uvedomuje jednu vec – Wrangler je jednoducho legenda. História sa tiahne až do roku 1941, kedy sa zrodil Jeep Willys. Američania sú naň neskutočne pyšní. Dedičstvo na novom Wranglerovi sa ukazuje takmer všade, od jeho vzhľadu, cez kolesá, či riadiacu páku.

Kockovitý tvar, výrazné blatníky, či rezervné koleso na veku kufra. To sú presné poznávacie znaky Jeepu Wrangler. Nechýbajú guľaté svetlomety so siedmymi zvislými prieduchmi na prednej časti. Nová generácia je ľahko rozpoznateľná vďaka LED svetlometom a smerovkám, ktoré sa spolu s denným svietením presunuli do blatníkov. Upravené sú aj zadne svetlá a aj vďaka nim novú generáciu od tej predchádzajúcej zo zadu rozoznáte ťažšie.

Pod kapotu budete môcť zvoliť z dvoch motorizácii. Obe štvorvalcové. V niektorých krajinách bude možnosť voľby šesťvalca Penstar. Na ten však budeme musieť v Európe zabudnúť skrz emisné normy. Dvojliter s turbom Twin Scroll je naladený na 200 kW a 400 N.m. V ponuke bude až koncom roka, no celá pozornosť sa upriamuje aj tak na Multijet II s obsahom 2,2 litra.

Nový hliníkový blok motora, variabilná geometria turba a solenoidové vstrekovače pracujú  s tlakom 2000 barov. Motor tak má výkon 147 kW a 450 N.m. To sú prijateľné hodnoty do Wrangleru.

Aké výbavy však nový Wrangler ponúkne? Na výber bude z dvojdverového a štvordverového prevedenia a hneď tri verzie výbavy. Sport so 17“ kolesami je akousi vstupenkou do sveta značky Jeep. Sahara pridáva výbavu aká doteraz patrila prémiovým vozidlám. V ponuke je sledovanie mŕtveho uhla, parkovacia kamera a ďalšie bezpečnostné funkcie. Výbava Overland je doplnkom Sahary, no budete mať pocit väčšieho luxus.

Vrchol ponúkne ako tradične verzia Rubicon. Disponuje svetlou výškou 25 centrimetrov a nájazdovými uhlami 36,4° vpredu a 30,8° vzadu a dokáže sa brodiť až do hĺbky 76 centimetrov. Štandardom tejto verzie budú off-roadové pneumatiky, vyspelý pohon všetkých kolies Rock-Tractroma uzávierkami diferenciálu a s možnosťou odpojenia predného stabilizátora.

Čo sa týka interiérovej časti, tak Wrangler má za sebou veľký pokrok. Odkazov na Willis nájdete aj tu. Úctu mu vzdáva rovno horizontálne uloženie palubnej dosky. Lepšie výbavy majú v ponuke koženú palubovku, kvalitnejšie plasty, či kovové obloženia. V závislosti od výbavy môžete zvoliť aj displej s uhlopriečkami 5, 7 a 8,4 palca s multimediálnym systémom Uconnect.