Po afére Dieselgate, ktorá začala postupne pochovávať všetky dieselové motory a zvyšovať zákazy vjazdu dieselových vozidiel do veľkých miest, rapídne klesá záujem o tieto motorizácie. Aj skrz tieto štatistiky sa nájde automobilka, ktorá ide radikálne proti tomu.

Kombinácia elektromotora a nafty doteraz vždy skončila fiaskom, no nemecká automobilka Mercedes-Benz si myslí niečo iné. Do svojich modelov triedy C a E bude chcieť po novom inštalovať plug-in hybridy s naftovým základom. Dôvodom zákazu do veľkomiest sú vyššie emisie CO2, ktoré vedú k politickým potýčkam. Avšak aj drahé technológie, ktoré zahŕňajú aj úpravu spálenej nafty vrátane selektívnej katalytickej redukcie (SCR) a jej následné zdraženie.

V blízkej dobe s takýmito motorizáciami nepočítajú už niektoré veľké automobilky ako Porsche, Citroën, Peugeot, či švédske Volvo. Mercedes-Benz sa však radí k priekopníkom medzi dieselovými pohonnými ústrojenstvami a na túto tému má úplne iný názor. Nielen, že prináša novú generáciu naftových motorov OM 654, ale chce ich skĺbiť s hybridnou plug-in sústavou.

Doteraz však táto kombinácia nezožala taký úspech, ako sa predpokladalo. Išlo však o časy, kedy sa o afére Dieselgate ani len netušilo. Za spomienku stojí neúspech koncernu PSA, ktorý sa snažil túto hybridnú technológiu dať do svojho modelu Peugeot 508 či hatchbacku DS5. Švédska automobilka Volvo tento experiment taktiež vyskúšala na model V60 D5 TwinEngines. Pod kapotou tohto rodinného kombi driemal naftový 5-valec a elektromotor. V60-tky sa vyrobilo iba 5 000 kusov.

Veľkému úspechu sa však neteší ani samotný Mercedes-Benz. Ten došiel na trh v roku 2014 s modelom E300 BlueTec Hybrid so štvorvalcovým dieselovým agregátom a výkonom 150 kW. Zapojený elektromotor do prevodovky však dokázal základu pridať výkon ďalších 20 kW. Nová generácia “éčka” sa tohto hybridu už nedočkala. Napriek tomu si však automobilka myslí, že dieselový motor v spojení s elektromotorom má veľký potenciál.

Dôkazom majú byť modely C 300 de a E 300 de, o ktorých sa hovorilo už na jar na autosalóne v Ženeve. V oboch prípadoch bude pod kapotou driemať 4-valec OM 654 s výkonom 143 kW a elektromotor s výkonom 90 kW. Oba motory budú spriahnuté s 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Batérie budú mať kapacitu 13,5 kWh a dojazd vozidiel sa odhaduje na 57 kilometrov, a to aj pri rýchlosti 130 km/h.

O šetrenie energie sa postará Eco Assist, ktorý upravuje činnosť hybridnej sústavy vďaka radarovým senzorom alebo navigácie. Vodičovi taktiež odporučí, kedy má dať nohu dole z plynu, aby čo najviac šetril palivo a rekuperovala sa tak brzdná energia. Taktiež bude uchovávať energiu pri prejazde mestom, ak bude tadiaľ viesť cesta. Stane sa tak tento plug-in hybrid zbraňou na emisné normy v jednotlivých štátoch, respektíve mestách?

Zdroje: insideevs | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!