Veľké (potenciálne sedemmiestne) SUV z Talianska, a navyše s logom Alfa Romeo? Nuž, v dnešnom svete už nič nie je nemožné. A má sa volať Castello.

Druhé SUV z dielne ikonickej talianskej značky Alfa Romeo pomaly naberá podobu. Nemecký portál motor1.com prišiel už s druhým renderom, ktorý ukazuje, ako by väčší brat Stelvia s menom (ktoré už v kuloároch párkrát zaznelo) Castello mohol vyzerať.  Oficiálna spätná väzba od koncernu FCA zatiaľ nie je k dispozícii, preto je nomenklatúra zatiaľ len dohadom. “Castello” však dáva zmysel hneď z dvoch hľadísk: prvé SUV Alfy bolo pomenované po známom horskom priechode a okrem Stelvia existuje ešte jeden ikonický alpský priechod nazývaný Passo di Castello. S rovnakým menom však existuje aj pevnosť v Miláne (Castello Sforzesco), v rodisku značky Alfa Romeo.

http://www.startstop.sk/2018/07/18/alfa-romeo-suv-pre-7-pasazierov/

Hlavnými trhmi veľkého SUV budú nepochybne USA a Čína. Ak chce Alfa dosiahnuť svoje ambiciózne ciele rastu, samotné Stelvio nebude stačiť. Luxusné (potenciálne) sedemmiestne SUV by určite mohol pomôcť v raste, najmä na trhoch mimo Európy, kde má Alfa čo doháňať.

S najväčšou pravdepodobnosťou bude nové veľké SUV postavené na platforme Giorgio, ktorú využívajú aj súčasné modely Stelvio a Giulia. Avšak jednou z možností je aj využitie platformy Maserati Levante.

A čo motory? Jedna veľká neznáma. Vzhľadom na to, že Castello sa neočakáva skôr ako 2020, je možné, že automobilka dovtedy prejde na určitý stupeň elektrifikácie, to znamená prinajmenšom mild-hybridnú technológiu. Okrem toho by Castello, ktoré má byť dlhé približne 4,90 metra, mal v Európe poháňať aj známy 2,2-litrový turbodieselový motor, aktuálne s výkonom od 150 až do 210 koní.

Avšak na údajných hlavných trhoch auta (teda USA a Čína) sa nikto nebude zaujímať o dieselové motory. V tom prípade by sme mohli zvažovať aj 2,9-litrovú V6 s výkonom 510 koní, ktorú poznáme zo Stelvio a Giulie vo verziách Quadrifoglio Verde. Je však ešte priskoro polemizovať, či aj Castello príde vo vrcholnej QV verzii.

Na základe posledného trendu skupiny FCA ale najpravdepodobnejším benzínovým variantom ostáva 2,0-litrový turbomotor, avšak pravdepodobne s podporou 48-voltového mild-hybridného systému alebo dokonca v spojení s elektromotorom ako plug-in hybrid. V súčasnosti má dvojliter z dielne Alfy výkon do 280 koní. S pomocou elektromotorov sa môže vyšplhať až na 350 alebo 400.

Zukunftsaussicht: Alfa Romeo SUV (2020) Details/Erklärung

Zdroje: motor1 | startstop.sk
Zdroj fotografií: motor1 | Autobild

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVolkswagen Polo GTI R5 je brutálna motokára do terénu
Nasledujúci článokKúpili by ste chrobáka za 1 milión dolárov?