Veľké (potenciálne sedemmiestne) SUV z Talianska, a navyše s logom Alfa Romeo? Nuž, v dnešnom svete už nič nie je nemožné. A má sa volať Castello.

Druhé SUV z dielne ikonickej talianskej značky Alfa Romeo pomaly naberá podobu. Nemecký portál motor1.com prišiel už s druhým renderom, ktorý ukazuje, ako by väčší brat Stelvia s menom (ktoré už v kuloároch párkrát zaznelo) Castello mohol vyzerať.  Oficiálna spätná väzba od koncernu FCA zatiaľ nie je k dispozícii, preto je nomenklatúra zatiaľ len dohadom. “Castello” však dáva zmysel hneď z dvoch hľadísk: prvé SUV Alfy bolo pomenované po známom horskom priechode a okrem Stelvia existuje ešte jeden ikonický alpský priechod nazývaný Passo di Castello. S rovnakým menom však existuje aj pevnosť v Miláne (Castello Sforzesco), v rodisku značky Alfa Romeo.

Novinky z Talianska: Chystá Alfa Romeo SUV pre siedmich pasažierov?

Hlavnými trhmi veľkého SUV budú nepochybne USA a Čína. Ak chce Alfa dosiahnuť svoje ambiciózne ciele rastu, samotné Stelvio nebude stačiť. Luxusné (potenciálne) sedemmiestne SUV by určite mohol pomôcť v raste, najmä na trhoch mimo Európy, kde má Alfa čo doháňať.

S najväčšou pravdepodobnosťou bude nové veľké SUV postavené na platforme Giorgio, ktorú využívajú aj súčasné modely Stelvio a Giulia. Avšak jednou z možností je aj využitie platformy Maserati Levante.

A čo motory? Jedna veľká neznáma. Vzhľadom na to, že Castello sa neočakáva skôr ako 2020, je možné, že automobilka dovtedy prejde na určitý stupeň elektrifikácie, to znamená prinajmenšom mild-hybridnú technológiu. Okrem toho by Castello, ktoré má byť dlhé približne 4,90 metra, mal v Európe poháňať aj známy 2,2-litrový turbodieselový motor, aktuálne s výkonom od 150 až do 210 koní.

Avšak na údajných hlavných trhoch auta (teda USA a Čína) sa nikto nebude zaujímať o dieselové motory. V tom prípade by sme mohli zvažovať aj 2,9-litrovú V6 s výkonom 510 koní, ktorú poznáme zo Stelvio a Giulie vo verziách Quadrifoglio Verde. Je však ešte priskoro polemizovať, či aj Castello príde vo vrcholnej QV verzii.

Na základe posledného trendu skupiny FCA ale najpravdepodobnejším benzínovým variantom ostáva 2,0-litrový turbomotor, avšak pravdepodobne s podporou 48-voltového mild-hybridného systému alebo dokonca v spojení s elektromotorom ako plug-in hybrid. V súčasnosti má dvojliter z dielne Alfy výkon do 280 koní. S pomocou elektromotorov sa môže vyšplhať až na 350 alebo 400.

Zdroje: motor1 | startstop.sk
Zdroj fotografií: motor1 | Autobild

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!