Už niekoľko rokov je neodmysliteľným mottom značky Škoda slovné spojenie Simply Clever. Toto označenie má symbolizovať množstvo chytrých riešení, ktoré každý z modelov českej automobilky ponúka. Okrem toho by malo byť akýmsi odrazom praktickosti každého modelu. S príchodom noviniek pre rok 2019 sa však sa zmení aj zaužívané „jednoducho chytré“. Škoda totiž už nebude len „Clever“, ale aj „Surprising“. 

Mladoboleslavská automobilka plánuje koniec kultového Simply Clever. Akýmsi prvým priekopníkom motta Simply Surprising bude práve očakávaný model Škoda Scala. Nepriamy nástupca Rapidu totiž dostane okrem chytrých riešení aj niečo, čo mnohí doposiaľ českej automobilke vyčítali.

Tým niečím bude istý nádych emócií, ktoré sčasti načrtla už aktuálna Octavia. „Jednoducho prekvapujúci“ bude novým mottom pre dizajnový smer automobilky. Podľa šéfdizajnéra Škody, Olivera Stefaniho, budú nadchádzajúce modely áut disponovať omnoho viac dynamickejším, plynulejším, no hlavne emocionálnejším dizajnovým jazykom. Automobilka si od tohto kroku sľubuje najmä prilákanie väčšieho spektra klientov.

Hlavným dôvodom pre zmenu dizajnového smeru a chápania je fakt, že Škoda už nechce byť len značkou, po ktorej siahnu len ľudia, ktorí chcú praktické, veľkopriestorové auto s dobrým pomerom cena/výkon. Zákazníci by si podľa Stefaniho mali k svojmu autu vybudovať určitú formu emocionálneho vzťahu. O to sa už dávnejšie snažil Jozef Kabaň, ktorý do svojho dizajnu zakomponovával prvky, ktoré mali prinútiť zákazníka ku kontaktu so svojim autom. Najväčším poznávacím znakom nových modelov bude prepracovaná maska chladiča. Tá bude po novom niesť šesťuholníkový tvar s kolmejším orámovaním ako je tomu doteraz. Okrem toho bude každý model niesť aj líniu „Tornádo“, ktorá je dobre známa zo súčasnej Octavie či Superbu – nachádza sa na zadných dverách v línii okna. No a napokon to bude kompletne prerobená filozofia zadného loga. Namiesto klasického okrídleného šípu na piatych dverách, sa bude na každom novom aute od českej automobilky vynímať veľký nápis ŠKODA.

Zmeny sa dotknú aj interiéru

Zaujímavosťou je, že dizajnéri sa okrem exteriéru nových modelov pohrali aj s interiérom. Okrem plynulých a čistých tvarov tu budeme môcť vidieť aj prepojenie s prednou maskou a kapotou. Symbolizovať ho bude akýsi vykrojenie, v ktorom sa bude nachádzať voľne stojaci displej infotainmentu. Displej by mal v konečnom dôsledku priamo zapadnúť do zorného poľa vodiča, čím by zabránil odvádzaniu pozornosti. Navyše bude mať pod sebou akúsi linku, na ktorú si bude môcť vodič položiť svoju pravú ruku pri jeho ovládaní. Zmeniť by sa mala aj ponuka materiálov. Súčasným tvrdým plastom by mal byť koniec. Škoda by sa mala zamerať na mäkčené plasty na väčšej časti palubnej dosky a taktiež aj na výplni dverí. Klasickú látku by na sedadlách mohla doplniť aj látka z mikrovlákna nazývaná Suedia. Ako konkrétne bude vyzerať Simply Surprising v praxi sa dozvieme už pri predstavení modelu Scala, ktoré by malo prebehnúť 6. decembra tohto roku.

Zdroj: Škoda | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokEÚ sa nechtiac podarilo odhaliť, ako to je s hybridmi v skutočnosti
Nasledujúci článokRestomod: Takto to vyzerá, ak sa skombinuje klasické auto s modernou technológiou
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.