Mercedes triedy S je legendou už niekoľko desaťročí, počas ktorých ale museli bojovať so silnou konkurenciou v podobe BMW radu 7, ku ktorému sa neskôr pridalo aj Audi A8 či Lexus LS. Verte tomu alebo nie, ale súčasná generácia W222 vyšla v roku 2013, a teda je čas na nástupcu.

Nová generácia Mercedesu triedy S dostane označenie W223 a v Štuttgarte už pracujú na zimných testoch skúšobnej muly. Tá je založená na súčasnej generácii, čo pozornému oku umožnilo rýchlo zistiť, že nová platforma prinesie o čosi širší rozchod kolies a o čosi dlhší rázvor, čo sa premietne do väčšieho komfortu pre pasažierov na zadných sedadlách. Tí su v autách tohto typu dôležitejší, ako pasažieri vpredu. 🙂 No tieto veci sme zistili už pred pár mesiacmi, kedy boli nafotené prvé špionážne fotografie nástupcu triedy S.

zdroj: autoevolution.com

Čo teda odhaľujú nové špionážne fotografie, ktoré boli nafotené už počas druhého zimného testovania novej triedy S? V prvom rade to sú zbrusu nové svetlomety, hoci ešte stále sú veľmi starostlivo zamaskované. ANi pohľad zozadu neodhaľuje veľa, no pri bližšom preskúmaní si môžete všimnúť, že koncové svetlá prelínajú batožinový priestor podobne, ako je to v prípade najnovšej generácie triedy CLS.

zdroj: autoevolution.com

Z technického hľadiska Mercedes oficiálne potvrdil, že už v poradí siedma generácia luxusnej limuzíny bude disponovať autonómnou jazdou na úrovni 3. To znamená, že fyzická prítomnosť je v prípade autonómneho vozidla úrovne tri stále nevyhnutná, no také vozidlo je schopné ovládať riadenie, akceleráciu a brzdenie  za určitých podmienok samé. Rozdiel oproti levelu 2 spočíva v tom, že vodič je síce stále fyzicky prítomný a v prípade potreby musí zasiahnuť, no nie je povinný monitorovať situáciu rovnakým spôsobom. Level 3 autonómnej jazdy má prívlastok “eyes-off”.

Čo nás čaká v budúcnosti? Poznáte levely autonómnej jazdy?

Samozrejme, že táto technológia bude drahým voliteľným doplnkom a šepká sa, že rovnaký level autonómnej jazdy by mala dostať aj nová trieda C a faceliftovaná trieda E v roku 2021. Vitajte v budúcnosti!

Takto si nástupcu triedy S predstavuje portál topspeed.com.

V každom prípade, o zmenách pohonnej jednotky sa toho veľa nevie. Bohužiaľ, pod obrovskou kapotou sa už s určitosťou nebude nachádzať V12, jeho miesto pravdepodobne naradia radové šesťvalce v kombinácii s elektromotorom. Vrchol ponuky by ešte stále mal tvoriť vidlicový osemvalec. O pohon sa zrejme postará známa 10-rýchlostná automatická prevodovka. Otázkou ale naďalej ostáva, či v triede S uvidíme diesel. No vzhľadom na fakt, že koncern Daimler investoval do vývoja naftových motorov nemalé peniaze, prepokladáme, že áno.

Zdroje: YouTube | autoevolution | startstop.sk