Veľtrh v Las Vegas je v plnom prúde a japonská automobilka Toyota takisto nezaháľa. Ukázali totiž simulovanú nehodu troch áut na diaľnici, ktorá bola zachytená prostredníctvom 3D animácie, senzorov a palubných kamier. Ich cieľom je predísť podobným situáciám za pomoci automatického bezpečnostného systému.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Na základe týchto údajov TRI (Toyota Research Institute) dokázalo pripraviť presnú simuláciu, ktorá bola nahraná do samoučiaceho sa nástroja tak, aby vozidlo dokázalo v danej sekunde zvážiť všetky možnosti. Situácia sa odohrala na skúšobnej dráhe za použitia reálnych vozidiel a makety vozidla.

V danom prípade bolo najlepšou voľbou systému Guardian (strážca) akcelerovať do bezpečnej vzdialenosti od vozidiel. Guardian sa tak dokázal nehode vyhnúť a zmierniť tak dôsledky simulovanej nehody.

„Naše testovacie vozidlo išlo povolenou diaľničnou rýchlosťou v manuálnom režime riadenia s vypnutým autonómnym riadením. Vozidlo zaznamenávalo údaje o najrôznejších tuneloch a mostoch v oblasti sanfranciského zálivu. Keď sme stiahli namerané údaje zo simulovanej nehody, položili sme si otázku: Bolo by možné následky nehody zmierniť, prípadne jej úplne predísť, ak by sme do našich vozidiel montovali bezpečnostný systém Guardian? Myslíme, že áno,“ vyjadril sa Dr. Gill Pratt, generálny riaditeľ centra TRI a partner spoločnosti Toyota Motor Corporation.

TRI sa od svojho založenia pred troma rokmi zaoberá vývojom technológií autonómneho riadenia. Vývoj technológie Chauffeur sa zaoberá úplným autonómnym riadením, kde je pozornosť a činnosť človeka nulová.

Ďalšou technológiou je Guardian, ktorý má pomôcť človeku za volantom, no nie ho stopercentne nahradiť. V prípade technológie Toyota Guardian má vozidlo ovládať šofér, s výnimkou takých prípadov ako je predvídanie situácií na cestách, či rozpoznanie potenciálnej nehody. Vykoná tak opatrenia v kombinácii so zásahmi vodiča.

Guardian je vyvíjaný ako automatický bezpečnostný systém, ktorý dokáže fungovať v spolupráci s človekom alebo so systémom autonómneho riadenia. Toto je jeho kľúčová vlastnosť.

Akio Tojoda už minulý rok na CES oznámil, že Toyota má v pláne systém Guardian zaviesť do štandardnej výbavy všetkých modelov Toyota z platformy e-Palette. Flotiloví zákazníci tak budú môcť využívať nimi zvolený autonómny systém, pričom technológia Guardian poslúži ako pomyselná záchranná brzda pre ľubovolný systém Chauffeur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!