Kontrast elektrického sedanu IMs je s vozidlami v segmente veľmi prchký. Malo by to byť inteligentné elektrické vozidlo, ktoré ešte aj svojim dizajnom odráža nadčasový japonský futurizmus.

Niektorí výrobcovia automobilov hľadajú správne miery a krivky pre svoje modely niekoľko rokov a pritom výsledný efekt nemá taký vplyv ako by mala možno jednoduchšia elegancia. Aj preto sa v Nissane rozhodli, že nové elektrické autíčko bude mať čisté a jednoduché línie.

Vďaka možnosti posunutia A a C stĺpikov sa môže IMs pochváliť nie typickou plávajúcou strechou, ale aerodynamickejším prepracovaním s čo najmenším odporom vzduchu. Inšpirácia pochádza z Mesiaca. No aby sme boli presnejší, iba jeho tvarom. Strešné lišty sú z kefovaného hliníka a vybavené povrchovou úpravou zlato-tónovaného eloxu. Táto kombinácia má pripomínať mesačný prstenec, ktorý sa tvorí pri zatmení.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Aj napriek tejto filozofii auto pôsobí tak robustne ako sa len na sedan dá. Pritom ho budú poháňať dva elektromotory s odhadovaným dojazdom 611 kilometrov. To je už celkom slušné číslo. Konštruktéri ho tiež chvália za vynikajúce rozloženie hmotnosti pri akýchkoľvek podmienkach či zákrutách. Vzduchové odpruženie pomáha prispôsobiť auto rôznym jazdným situáciám.

Zvyšok exteriéru auta sa nesie v troška provokatívnejšom prevedení. Výrazná tenká svetelná línia v tvare „V“ udrie do očí, no zároveň je praktická a auto vyzerá futuristicky. Predné aj zadné svetlá IMs svietia v režime autonómnej jazdy na modro. V takom jazdnom móde tiež nepretržite bliká stredové osvetlenie na oboch koncoch vozidla. Je to znamenie, aby sme sa od tohto auta radšej vzdialili?

Alfonso Albaisa, senior viceprezident pre konštrukciu v spoločnosti Nissan  povedal: „Pokroky v oblasti technológií elektrických vozidiel a autonómnej jazdy umožnili našim konštruktérom oslobodiť sa od pravidiel, ktoré obmedzujú platformy a vonkajší vzhľad tradičných sedanov, a vytvoriť úplne nový typ vozidla. Koncept IMs skúma limity konštrukcie sedanu prístupom, ktorý povznáša tento segment vzhľadovo aj funkčne.“

Z Bratislavy do Košíc na jedno nabitie? Hyundai Kona Electric

Je interiér rovnako nadčasový?

V kabíne prevláda spojenie moderných japonských prvkov a technologicky vyspelého prostredia. Neušiel nám ani veľmi tenký vysúvací dvojvrstvový displej, ktorý má poskytovať nielen informácie technického charakteru, ale aj o svete v okolí vozidla. V režime autonómnej jazdy sa volant „schová“ a predné sedadlá sa otočia smerom dozadu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

„V interiéri nie je žiadna stredová konzola, takže keď sa predné sedadlá otočia, stane sa interiér skvelým priestranným miestom na zábavu a odpočinok, kde sa budú pasažieri môcť navzájom baviť v pohodlnej atmosfére,“ dodal Albaisa. „Jedinečné zadné stredové usporiadanie sedadiel umožňuje pasažierom kedykoľvek si užívať vlastnosti inteligentnej konektivity vozidla, či je už vozidlo v režime autonómnej jazdy, alebo manuálneho riadenia.“

Znamená to koniec zábavy pri šoférovaní? Alebo je toto naozaj predstava budúcnosti automobiliek, ktoré sa snažia z vodičského preukazu spraviť len kus nepotrebného papiera a auto od vodiča úplne izolovať? Každopádne sme zvedaví, kedy nastane zvrat a takéto niečo naozaj dostane reálne základy.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!