Najnovší hatchback z dielne Fordu chce byť súčasne rodinným praktickým spoločníkom a zároveň športovým a výkonným autom na okruhy. Ako sa im tento plán podarilo dosiahnuť?

Downsizing sa našťastie nekonal a pod kapotou sa objaví nová generácia 2,3 litrového motora EcoBoost, ktorý prinesie výkon 280 koní a krútiaci moment 420 Nm. Ide pritom o najľahšie sa vytáčajúci motor pre Focus ST vôbec, takže rýchlosť vytočenia ženy upadá a mala by sa pripraviť na tvrdú konkurenciu.

Ak by ste zatúžili po spojení Focus ST + nafta, je na výber 2,0 litrový agregát EcoBlue s výkonom 190 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Keďže ide o najvýkonnejší vznetový motor v ponuke pre Focus ST, mohol by byť príjemnejšou alternatívou pre zákazníkov, ktorí si chcú užiť ostrejšiu jazdu a zároveň vidieť na displeji spotrebu 4,8 l/100 km.

Oba motory nájdete ako v 5-dverovej verzii, tak aj v kombíku. Spojenie medzi srdcom vozidla a vodičom bude sprostredkovávať 6-stupňová manuálna prevodovka alebo 7-stupňový automat. Pre pocit ako na okruhu bude mať aj automat pod volantom páčky na radenie. Je to však naozaj žiadúce?

„Zážihový motor EcoBoost aj vznetový motor EcoBlue majú unikátne charakteristiky, ale sú rovnako charizmatické. Športový zvuk modelu Focus ST so „strieľaním a praskaním“ dokonale ladí s energickým výkonom vozidla a tvorí neodmysliteľnú súčasť zážitku jazdy v modeli ST,“ povedal Leo Roeks, riaditeľ oddelenia Ford Perfomance.

Akými dynamickými vlastnosťami sa nový Focus ST vyznačuje? Napríklad verzie kombi majú jedinečnú geometriu s upravenou polohou tlmičov, aby ST zostalo svižné a citlivé aj pri plnom zaťažení. Je to skutočne návod, ako na chvíľu rozmazať celú rodinnú idylku alebo ide o pocit slobody, ktoré kombi väčšinou neposkytuje?

Test Ford C-Max Sport 1,0 Ecoboost, rodinný športovec?

Pracuje s krútiacim momentom

Nová technológia eLSD dokáže presmerovať celých 100 % dostupného krútiaceho momentu na koleso s vyššou trakciou, čím sa pneumatiky neprešmyknú. Pri odvážnejšej jazde sa tak zlepší zrýchľovanie do zákrut a výjazdy sa nestanú postrachom.

Zmenu exteriéru je vidno na prvý pohľad – predok dostal agresívnejší nárazník a novú masku chladiča. Vzadu pribudol strešný spojler a difúzor, čo prispieva nielen dizajnu auta, ale aj funkčnosti. Prečo? Vozidlo získalo ťažné schopnosti, ktoré pri predchádzajúcom modeli s výfukom uprostred nemalo význam riešiť.

Interiér ST je oproti klasickému Focusu vybavený športovými sedadlami RECARO a športovým volantom. Atletický dojem autu dodáva hliníková riadiaca páka aj prahové lišty s logom ST, hliníkové pedály či mäkké bočné výplne. Nájde sa tu mnoho funkčných a zároveň praktických prvkov, ktoré ocení celá posádka.

Čo sa týka asistenčných systémov, je ich tu naozaj požehnane. Patrí medzi ne adaptívny tempomat, ktorý najnovšie rozpoznáva dopravné značky či systém adaptívneho predného osvetlenia. Novinkou je plne automatizovaný parkovací asistent, projekčný displej a asistent riadenia pri vyhýbacom manévri. Ceny nového modelu sa dozvieme pravdepodobne čoskoro.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSsangYong Korando – dokáže osloviť európsku klientelu?
Nasledujúci článokNový Renault Megane R.S. Trophy, slovenské ceny drzého konkurenta!