Už z nadpisu sa vo vás isto vzbudil chtíč hneď všetko skritizovať, Sport s jednolitrovým trojvalcom?! Áno, to slovíčko tam skutočne patrí

Za prívlastkom Sport sa neskrýva športový dychberúci výkon menšieho rodinného MPV. Nebudeme vás naťahovať, športové označenie zahŕňa len dynamický vzhľad, no vôbec to nevadí. Prečo vlastne testujeme generačne už starý model C-Max?

Malý zástupca umierajúceho segmentu MPV tu je s nami už pekne dlho, to je pravda a prešiel len jediným faceliftom. Väčšina súčasných zákazníkov omnoho radšej presedlá do Crossoveru a pri výbere potencionálne nového auta už segment MPV ani nezvažuje. Čím to je a čo Vám práve tento limitovaný C-Max Sport môže ponúknuť?

Čoraz menej zákazníkov prejavuje záujem o rodinné vozidlá MPV, jednoducho ich vytlačili veľké SUV a crossovery. Zopár jedincov napriek tomu na trhu stále možno dostať, a práve jedným z nich je aj Ford C-Max. Jedná sa o menšie MPV s dĺžkou 4379 mm a rázvorom na úrovni 2648 mm.

Jemný športový look mu svedčí

Špeciálna verzia Sport spravila s napohľad nudného a bežného C-Maxu, dynamicky vzhľadného strážcu rodiny. Do výraznej miery tomu prispeli čierne prvky ako zrkadlá, predná kaskádovitá maska či strecha. Dojem umocňujú aj body-kit doplnky v podobe predných bočných lízatiek, lemu prahu dverí a naznačeného strešného spoilera. No a nesmieme opomenúť ani 18 palcové disky kolies!

Škoda len, že do interiéru sa už toľko športového nádychu nedostalo. Úprimne by som uvítal aspoň zopár ozdobných doplnkov vo vnútri auta. Inak je to klasický starší vzhľad Fordu, po dizajnovej stránke sú tu výrazné rezervy, ale praktické umiestnenie jednotlivých funkcií a prvkov to zachraňuje.

Pre mňa zbytočne hlboko vsadený displej infotaimentu s ovládacou konzolou umiestnenou príliš vysoko. Početné zoskupenie ovládania klimatizácie a komfortných funkcií síce pôsobí chaoticky, no je veľmi jednoduché a mne sympatickejšie ako zložité preťukávanie displeja.

Nechýba ani čierna stropnica, dostatok odkladacích priestorov a miesta rovnako ako vpredu, tak aj vzadu. Na druhej rade sedadiel sa pohodlne odvezú aj traja, miesta je tam dostatok. ISOFIX bohužiaľ nájdete len na krajných sedadlách. Objem batožinového priestoru predstavuje hodnotu 471 litrov v základnej konfigurácii.

C-Max vás poteší hlavne dobrým odhlučnením. Na diaľnici je kabína veľmi tichá a až pri rýchlostiach nad 120 km/h začína dovnútra prenikať výraznejší aerodynamický hluk.

Spotreba je sklamaním

Najväčším sklamaním bola spotreba, dá sa povedať že som podobné hodnoty aj očakával. Jednoducho 1,0 EcoBoost nie je to pravé orechové pre MPV. Počas nášho testu, pri ktorom sme najazdili takmer 900 kilometrov, sa naša priemerná spotreba ustálila na hodnote 7,9 l/100 km, čo je veľmi chabé, vzhľadom na fakt, že väčšinu času som v aute sedel sám. Verím tomu že pokiaľ by som v aute sedel s manželkou a dvomi deťmi, cesta do práce a do školy každý deň by spotrebu rapídne zdvihla.

V meste si C-Max vypýtal 8,3 na diaľnici 8,5 až 9,5 litrov, no a aspoň tie okresky zvládol za 6,3… Toto rozhodne nie sú hodnoty Eco-nomicky výhodného motora. EcoBoost 1,0 v našej konfigurácií ponúka výkon 92 kW, čiže 125 koní. Dynamikou ma tento motor milo prekvapil, je veľmi pružný a zvádza k rýchlej jazde, pri plnom zaťažení to už je horšie. Odhlučnenie je príkladné, do kabíny takmer vôbec nepreniká nepríjemný zvuk trojvalca.

Podvozok je naladený komforte, no jeho prácu narúšajú práve príťažlivé 18 palcové disky. Pri jazde po kvalitnom asfalte vám prekážať nebudú, ale pokiaľ narazíte na Slovenskú rozbitú cestu či klasickú panelku, budete o nich vedieť. Hlavne pri priečnych nerovnostiach preniká nepríjemný zvuk do interiéru. Osobne by som zvolil skôr 17 palcové obutie aj napriek tomu, že auto vyzerá na osemnástkach fakt skvelo.

Resumé

C-Max Sport je skvelé rodinné auto, ktoré si rozhodne zaslúži Vašu pozornosť pri výbere Vášho kompaktného rodinného transportéra. Edícia Sport mu dodáva nezameniteľný a jedinečný charakter, ktorý ho mení zo sivej myšky na dravého jedinca. Ponúka Vám dostatok priestoru, ale aj potrebný komfort, škoda len prehnanej spotreby trojvalca. Edícia Sport je k dispozícií výhradne v nami testovanej motorizácii.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R3
Zdvihový objem 998 cm3
Max. výkon 92 kW/125 k
Max. krútiaci moment 170 Nm
Palivo benzín
Pohon predná náprava
Prevodovka 6-stupňová manuálna
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4379 mm
Šírka 1828 mm
Výška 1626 mm
Rázvor náprav 2648 mm
Pohotovostná hmotnosť 1391 kg
Rozmer pneumatík 235/50 R18
Objem batožinového priestoru 471 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,4 s
SPOTREBA
Mesto 8,3 l/100 km
Diaľnica 8,5 l/100 km
Okresky 6,3 l/100 km
Priemer 7,9 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 14 390€
Cena testovanej verzie 17 990€

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokCUPRA čoskoro predstaví ďalšie športové SUV!
Nasledujúci článokMajú mini autá našliapnuté do hrobu? Za chvíľu budú také drahé, že segment zrejme úplne skončí!