Pokiaľ ide o rekonštrukcie Porsche, spoločnosť Singer nastavila azda najvyšší štandard na trhu. V garáži Emory Motorsports ale vytvorili niečo skutočne jedinečné, čo si zaslúži Vašu pozornosť.

Väčšinou je postup dosť jednoduchý, pokiaľ máte dostatočný objem na účte. V tomto prípade prišiel do garáže zákazník, ktorý chcel v zimnom období jazdiť na lyžovačku do vyšších oblastí východného pobrežia. To viedlo k tomu, že Emory Motorsport skombinovalo karosériu Porsche 356C z roku 1964 s podvozkom modelu 911 C4 z roku 1990, ktorý má mimochodom pohon všetkých kolies.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Štvorročný projekt sa sputil starostlivým laserovým skenovaním karosérie a podvozku. Cieľ bol jasný – zachovať všetky originálne body odpruženia 911 a zároveň skrátený rázvor 356. Výsledkom bolo, že oceľový rám 356 mal byť jemne rozšírený, aby pekne sadol aj na zadok 911. V Emory tiež použili nastaviteľné KW cievky pre zavesenie kolies, aby aj vlastnosti kontroly riadenia a kvalita jazdy zodpovedali trocha modernejšiemu štandardu.

Čo sa týka hnacej sústavy, zachovala sa päťstupňová manuálna prevodovka z 911 C4, ale bola trošičku modernizovaná. Pohonná jednotka dostala totižto diferenciál v štýle rally, ktorý umožňuje nezávislé ovládanie krútiaceho momentu od seba do strany atď. Na aute sa ponechali aj brzdy z modelu 964, ale originálne kolesá majú 16 palcov a sú vybavené pneumatikami Pirelli Ice Zeros, ktoré sľubujú vynikajúcu priľnavosť za všetkých poveternostných podmienok.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pod “kapotou” nájdeme 2,4-litrový plochý štvorvalec s dvojitým karburátorom Weber 48 IDA s výkonom 200 konských síl. Skvelá karoséria je nalakovaná v grafitovej modrej farbe. Okrem rozšíreného zadku je v aute aj svetlo na rally (ak by ste si chceli popretekať na nejakom tom Dakare).

Špecifické požiadavky

Klient mal tiež niekoľko ešte špecifickejších požiadaviek. Chcel titánový strešný nosič na prepravu bicyklov, lyží, alebo iného výstroja na výlety po ceste, ktorý bol navrhnutý v CAD. Dokonca aj jednorázové svorky na odkvapkávacie koľajničky boli vytlačené 3D technológiou a následne sa privarili na stojan na zákazku.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V interiéri nájdeme prvky v štýle Porsche. Sedadlo vodiča v štýle RS, sedadlo spolujazdca v štýle Speedster a obidve sedačky sú vyrobené zo zelenej kože. Medzi ďalšie funkčné prvky interiéru patria štvorbodové pásy, odnímateľná klietka, zelený štvorcový koberec s gumenými podlahovými rohožami, volant MOMO Heritage aj súprava pedálov Tilton.

Výsledok tejto rekonštrukcie, alebo lepšie povedané, prispôsobenia auta na špeciálne potreby, by sme mohli s chladnou hlavou označiť za jednu z najschopnejších premien Porsche, akú sme kedy videli. O to viac že sa jedná o tak jedinečný model ako je 356.