Svetlo sveta uzrel nový Ford Kuga. Čo okrem nového dizajnu prináša? Správne, elektrifikáciu!

Nový Ford Kuga sa pýši titulom “najelektrifikovanejšieho vozidla značky v histórii”. Do komplexného radu pribudnú verzie Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (mild hybrid) a Kuga Hybrid (plne hybridný model), spolu s 2,0-litrovým vznetovým motorom Ford EcoBlue, 1,5-litrovým vznetovým motorom Ford EcoBlue a 1,5-litrovým zážihovým motorom Ford EcoBoost, všetky v kombinácii s inteligentnou, novou osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Nová Kuga ponúka intuitívnejšie prvky komfortu a asistencie pre vodiča: medzi sofistikované technológie patrí zabudovaný modem FordPass Connect, technológia bezdrôtovej nabíjacej podložky a systém informácií a zábavy Ford SYNC 3 podporovaný centrálnou dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 8 palcov. Okrem toho je k dispozícii aj prémiový audiosystém B&O a nový 12,3-palcový LCD panel prístrojov.

Novinka prichádza aj s technológiou Stop & Go, systémom rozpoznávania dopravných značiek, systémom udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu prediktívnym systémom osvetlenia zákrut a osvetlenia podľa značiek. Do novej Kugy sa dostal aj projekčný displej a aktívny parkovací asistent 2, ktorý umožňuje plne automatizované parkovacie manévre stlačením tlačidla.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nový začiatok na novej platforme

Nová Kuga je prvé SUV postavené na novej globálnej architektúre C2 značky, ktorá podporuje vylepšenú aerodynamiku pre nižšiu spotrebu paliva a oproti predchádzajúcim modelom a pri porovnaní variantov s ekvivalentnými pohonnými jednotkami má až o 90 kg nižšiu hmotnosť. Nová architektúra okrem toho má až o 10 % väčšiu torznú tuhosť pre lepšiu dynamiku jazdy a viac vnútorného priestoru.

Okrem hybridných verzií budú k dispozícii aj výbavové línie Vignale, ST-Line a Titanium. Posledný menovaný je špecifický športovým predným spodným ochranným krytom a zadným difúzorom, odlišnými zrkadlami, bočnými lištami a kľučkami dverí, ktoré sú lakované vo farbe karosérie. Štandardom sú LED denné svetlá a 17-palcové zliatinové disky kolies.

Luxusný model Vignale má vo výbave ozdobobné prvky vrátane povrchovej úpravy zo saténového hliníka pre strešné lišty, nárazníky a obloženie spínačov, ale aj iný dizajn predného a zadného nárazníka. V exteriéri dominuje chrómovaná predná mriežka chladiča a dvojité koncovky výfuku a nechýbajú ani štandardné 18-palcové alebo voliteľné 19-palcové a 20-palcové zliatinové disky kolies. Interiér sa nesie v znamení kože Windsor s hexagonálnym vzorom Vignale.

Na opačnom konci je štýlové ST-Line, inšpirované modelmi Ford Performance. Táto výbava obsahuje nárazníky a bočné prahy vo farbe karosérie a čiernu prednú mriežku, predný spodný ochranný kryt, zadný difúzor a strešné lišty. Športový charakter zvýrazňuje veľký zadný spojler, štandardné 18-palcové alebo voliteľné 19-palcové zliatinové disky kolies a dvojité športové koncovky výfuky. Vo vnútri je tmavé čalúnenie stropu, sedadlá ST-Line s exkluzívnym dizajnom a s kontrastným červeným prešívaním, zliatinové pedále, volant s plochou spodnou časťou a podlahové rohože a prahy ST-Line, ktoré odrážajú výkonný charakter.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Čo sa ukrýva pod kapotou?

Nová Kuga sa stane prvým Fordom, ktorý bude k dispozícii s technológiou plug-in hybrid, mild hybrid aj ako plne hybridná verzia. Poďme ale pekne po poriadku.

Kuga Plug-In Hybrid bude k dispozícii hneď od uvedenia na trh a kombinuje 2,5-litrový štvorvalcový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, elektromotor a generátor a lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 14,4 kWh. Celkový výkon sústavy dosahuje 225 koní a dojazd v čisto elektrickom režime vyše 50 km. Spotreba je z ríše divov na úrovni 1,2 litra.  Akumulátor je možné nabíjať cez nabíjací konektor v prednom blatníku a rovnako tak počas jazdy. Predpokladá sa, že úplné nabitie akumulátora z externého napájacieho zdroja s napätím 230 V bude trvať približne 4 hodiny.

Kugu EcoBlue Hybrid poháňa vylepšený 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue s výkonom 150 koní. Technológia mild hybrid využíva integrovaný štartér/generátor poháňaný remeňom, ktorý nahradí štandardný alternátor, čo umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie počas spomaľovania vozidla a nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora. Ford sľubuje spotrebu na úrovni rovných 5 litrov.

Kuga Hybrid využíva samonabíjaciu plnehybridnú pohonnú jednotku, ktorá umožňuje čisto elektrickú jazdu a kombinuje 2,5-litrový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, elektromotor, generátor; lítiovo-iónový akumulátor a automatickú prevodovku s funkciou rozdeľovania výkonu, vyvinutú spoločnosťou Ford. Kuga Hybrid bude k dispozícii neskôr v roku 2020 s pohonom predných kolies a inteligentným pohonom všetkých kolies Ford. Očakávaná spotreba paliva je na úrovni 5,6 l/100 km.

Okrem toho budú k dispozícii aj vylepšené konvenčné spaľovacie motory EcoBlue: od 1,5-litrového trojvalca EcoBlue s výkonom od 120 koní až po 2,0‑litrový EcoBlue s výkonom 190 koní.

Zdroj: Fordstartstop.sk