Dokáže sa človek ešte sústrediť na viac obrazoviek ako teraz? Každopádne Hyundai aktuálne pracuje na vývoji takéhoto volantu. 

Interiéry už teraz prežívajú maximálny prežitok z obrazoviek, ale nie vždy znamená že väčšia je lepšia. Automobilky robia už prístrojové štíty plne digitálne a aj klíma a kúrenie majú často krát svoju vlastnú dotykovú obrazovku. Ale potrebujeme skutočne mini-obrazovky aj na volante?

Hyundai predstavila štúdiu najnovšieho virtuálneho kokpitu ako dôkaz, že na inovácii svojich interiérov pracuje. Predstavme si ako základ taký Hyundai i30, a ako by mohla takáto dotyková obrazovka na volante vyzerať a fungovať.

Tieto dva displeje sú dosť masívne. Aj keď musím priznať, že vzhľad pôsobí čistejšie ako normálny vzhľad tlačidiel, ktorý väčšinou pôsobí ako mišmaš všelijakých ikoniek. Dotykové ovládanie by sa malo meniť tiež v závislosti od jazdnej situácie a informácií zobrazených v prístrojovom zoskupení. Ovládače si bude môcť šofér prispôsobiť. Na displej by sa mohlo zmestiť až 5 dotykových tlačidiel.

Len pokračovanie

Týmto vývojom nadväzuje Hyundai na predchádzajúce práce na virtuálnych kokpitoch. V roku 2018 už pracovali na haptickej spätnej väzbe volantu, a opäť na i30. V spolupráci s inštitútom Wurzburg pre dopravnú vedu v Nemecku, automobilka študuje vodičovo rozptýlenie spojené s virtuálnou technológiou kokpitu.

Tá hovorí, že vo všetkých prípadoch štúdie jasne ukazujú, že nový kokpit od Hyundai je výrazne pod hranicou celosvetovo uznávaných bezpečnostných asociácií motorových vozidiel AAM a NHTSA. Pozrite sa na video nižšie, aby ste mali ako takú predstavu:

Regina Kaiser, HMi senior inžinier pre Hyundai Motor Europe povedal, že i30 vybrali práve preto, aby ukázali, že inovácie nie sú obmedzené iba na vyšší segment vozidiel. Hyundai má v úmysle dokázať, že inovácie musia byť dostupné pre širokú škálu zákazníkov.

Na nové „študijné“ vozidlo sa umiestnil aj prepracovaný digitálny nástroj klastra, aby mu dodal 3D vzhľad. Namiesto použitie jedného displeja Hyundai naskladal do auta dva, jeden za druhým, oddelenými od seba iba 6 milimetrov. Na prednom displeji sa zobrazí jedna časť grafiky zatiaľ čo na zadnej strane sa bude odohrávať niečo iné. Dojem aký tieto dve obrazovky vytvárajú, by mal mať vizualizáciu objektu vo vesmíre.

Virtuálny kokpit je stále v ranom vývoji, takže neočakávajte, že volant s dotykovými obrazovkami nájdete na trhu v dohľadnej dobe. Ale ako automobilka hovorí, ľahké prispôsobenie displeja by malo zastrešiť niekoľko modelov vozidiel a segmentov.

Zdroj:                                                                                                       motor1.com

Diskusia