Nissan GT-R oslavuje už 50 rokov a svojou limitovanou edíciou to dáva svetu pocítiť. Netreba však zabúdať aj na divíziu Nismo, ktorá si tento model zobrala do parády a znížila hmotnosť a pridala agilitu.

Japonská automobilka Nissan na New Yorskom autosalóne urobila radosť prevažne priaznivcom ich športového odvetvia. Okrem modelu 370Z 50th Anniversary Edition sa tu predstavil aj model GT-R, ktorý sa dočkal svojho polstoročného prevedenia a zároveň aj ostrej verzie Nismo.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nissan GT-R 50th Anniversary Edition má nadväzovať na označenie GT-R, ktoré bolo prvý raz použité na modeloch Skyline pred päťdesiatimi rokmi. Tieto modely sa preslávili svojimi internými označeniami R32, R33 a R34. Skyline sa vyrábal od roku 1989 do 2002. Označenie GT-R sa využíva od roku 2007, kedy bol tento model uvedený do sériovej podoby na japonský trh. Američania sa tohto kupéčka dočkali o rok neskôr a na starý kontinent toto super-rýchle coupé z japonských ostrovov prišlo až v roku 2009.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Výročná edícia vyťahuje eso z rukávu vďaka modrému farebnému prevedeniu Bayside (Wangan), ktorý bol prvý raz použitý na generácií R34 v kombinácií s bielymi pruhmi. Okrem tejto kombinácie bude k dispozícií aj biele lakovanie s červenými pruhmi, či strieborný lak s bielymi pruhmi. Interiér bude o čosi fádnejší, nakoľko k dispozícií bude iba šedý odtieň. Naopak, špecifickým prvkom bude prevedenie volantu a radiacej páky.

Nissan GT-R 50th Anniversary Edition bude so svojim sériovým bratom pre rok 2020 zdieľať tú najvyspelejšiu technológiou. Pod kapotou sa bude nachádzať preplňovaný šesťvalcový 3,8-litrový motor s novými turbami. Tie majú zlepšiť reakcie motoru pri nízkych otáčkach a zároveň prispieť k zníženiu spotreby paliva až o 5 percent. Otázka znie – pozeráte pri takomto aute na spotrebu?! Štandardná verzia bude stále disponovať výkonom 419 kW / 570 koní, verzia Track Edition a aj Nismo budú mať totožný výkon 441 kW / 600 koní.

Úpravou prešla aj šesťstupňová dvojspojková prevodovka, ktorej „R“ mód je teraz nastavený k agresívnejšiemu podraďovaniu. Lepšie nastavené majú byť aj adaptívne tlmiče. Brzdový systém dostal nový posilňovač, ktorý bude zvyšovať účinnosť bŕzd. Automobil má byť celkovo agilnejší, riadenie presnejšie a to aj pri rýchlostiach cez 300 km/h.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nissan GT-R Nismo pre nadchádzajúci modelový rok zdieľa všetky uskutočnené zmeny na báze závodnej verzie GT3. Karoséria pozostáva z uhlíkových vlákien, čo viedlo k poklesu hmotnosti o 30 kilogramov. Pozornosť si zaslúžia aj predné blatníky, ktoré majú po novom výrazne vykrojené výduchy nad kolesami.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

K lepšej ovládateľnosti a stabilite na ceste je GT-R Nismo obuté na 20“ kolesách značky RAYS a pneumatikách značky Dunlop. Brzdový systém má karbón-keramické kotúče Brembo s priemermi 410 mm vpredu a 390 mm vzadu.