Nissan GT-R oslavuje už 50 rokov a svojou limitovanou edíciou to dáva svetu pocítiť. Netreba však zabúdať aj na divíziu Nismo, ktorá si tento model zobrala do parády a znížila hmotnosť a pridala agilitu.

Japonská automobilka Nissan na New Yorskom autosalóne urobila radosť prevažne priaznivcom ich športového odvetvia. Okrem modelu 370Z 50th Anniversary Edition sa tu predstavil aj model GT-R, ktorý sa dočkal svojho polstoročného prevedenia a zároveň aj ostrej verzie Nismo.

Nissan GT-R 50th Anniversary Edition má nadväzovať na označenie GT-R, ktoré bolo prvý raz použité na modeloch Skyline pred päťdesiatimi rokmi. Tieto modely sa preslávili svojimi internými označeniami R32, R33 a R34. Skyline sa vyrábal od roku 1989 do 2002. Označenie GT-R sa využíva od roku 2007, kedy bol tento model uvedený do sériovej podoby na japonský trh. Američania sa tohto kupéčka dočkali o rok neskôr a na starý kontinent toto super-rýchle coupé z japonských ostrovov prišlo až v roku 2009.

Výročná edícia vyťahuje eso z rukávu vďaka modrému farebnému prevedeniu Bayside (Wangan), ktorý bol prvý raz použitý na generácií R34 v kombinácií s bielymi pruhmi. Okrem tejto kombinácie bude k dispozícií aj biele lakovanie s červenými pruhmi, či strieborný lak s bielymi pruhmi. Interiér bude o čosi fádnejší, nakoľko k dispozícií bude iba šedý odtieň. Naopak, špecifickým prvkom bude prevedenie volantu a radiacej páky.

Nissan GT-R 50th Anniversary Edition bude so svojim sériovým bratom pre rok 2020 zdieľať tú najvyspelejšiu technológiou. Pod kapotou sa bude nachádzať preplňovaný šesťvalcový 3,8-litrový motor s novými turbami. Tie majú zlepšiť reakcie motoru pri nízkych otáčkach a zároveň prispieť k zníženiu spotreby paliva až o 5 percent. Otázka znie – pozeráte pri takomto aute na spotrebu?! Štandardná verzia bude stále disponovať výkonom 419 kW / 570 koní, verzia Track Edition a aj Nismo budú mať totožný výkon 441 kW / 600 koní.

Úpravou prešla aj šesťstupňová dvojspojková prevodovka, ktorej „R“ mód je teraz nastavený k agresívnejšiemu podraďovaniu. Lepšie nastavené majú byť aj adaptívne tlmiče. Brzdový systém dostal nový posilňovač, ktorý bude zvyšovať účinnosť bŕzd. Automobil má byť celkovo agilnejší, riadenie presnejšie a to aj pri rýchlostiach cez 300 km/h.

Nissan GT-R Nismo pre nadchádzajúci modelový rok zdieľa všetky uskutočnené zmeny na báze závodnej verzie GT3. Karoséria pozostáva z uhlíkových vlákien, čo viedlo k poklesu hmotnosti o 30 kilogramov. Pozornosť si zaslúžia aj predné blatníky, ktoré majú po novom výrazne vykrojené výduchy nad kolesami.

K lepšej ovládateľnosti a stabilite na ceste je GT-R Nismo obuté na 20“ kolesách značky RAYS a pneumatikách značky Dunlop. Brzdový systém má karbón-keramické kotúče Brembo s priemermi 410 mm vpredu a 390 mm vzadu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJmotorauthority.com
Predchádzajúci článokŠkoda Vision GT je ďalším konceptom SUV
Nasledujúci článokPorsche 911 ako ste ho ešte nevideli. Kúpili by ste túto krásku?