Hyundai to za posledné roky dotiahol tak ďaleko, že by mu ostatné značky mohli závidieť. Bude ale tým osudným pre N-ko práve pohon všetkých štyroch kolies a bonus navyše?

Radový model i30 sa vyrába už od roku 2007 a za ten čas si získal niekoľko tisíc verných fanúšikov nielen na Slovensku. Rodinné a inak nevýrazné auto zažilo prelom kariéry v roku 2017, kedy automobilka predstavila športovú verziu s prívlastkom N, a neskôr aj v štýle Perfomance.

5-dverový hatchback dostal všetkých na kolená svojim charakteristickým výfukom a agresivitou v zákrutách. Naozaj, nebolo človeka či žurnalistického vyjadrenia, ktoré by auto akýmkoľvek spôsobom negovali. N-ko nás jednoducho všetkých ohúrilo, pretože takúto nálož od Hyundaiu nikto nečakal.

Po dvoch rokoch sa kórejská automobilka rozhodlo priniesť zákazníkom evolúciu prostredníctvom pohonu a voliteľnej prevodovky. Aby ste mi rozumeli, N-ko sa doteraz ponúka iba s predným pohonom a manuálnou prevodovkou. Nie je na tom predsa nič zlé, vodič chce mať predsa nad výkonom podrobnú kontrolu.

O tom, že by auto malo dostať na výber medzi manuálnou a automatickou prevodovkou sa hovorí už dlho. Naposledy túto informáciu potvrdilo aj vedenie Hyundaiu, konkrétne pri predstavení N-kového Fastbacku začiatkom januára. Viva la dvojspojková prevodovka.

Test Hyundai i30 Fastback N, aký je rozdiel v porovnaní s hatchbackom?

Najnovšie sa ale šepká o pridaní pohonu na všetky kolesá. A vraj sa to plánovalo už od prvej chvíle predstavenia i30 N. Štvorkolka v podaní úspešného 5-dverového hatchbacku či Fastbacku by mohla do kórejských radov prilákať zákazníkov, ktorý po tejto voľbe naozaj túžia.

Z inak nadupaného auta by sa tak mohla stať neprekonateľná mašina pre konkurenciu. Povráva sa, že Honda nechce zaostať a v roku 2020 by mala priniesť takisto štvorkolku v podobe brutálneho modelu Civic Type R. Najnovší Megane RS natáčanie oboch náprav má a tak si myslíme, že Hyundai nechce byť unikátom bez možnosti vylepšenia podvozku.

N-ko s pohonom všetkých štyroch kolies už brázdi testovacie dráhy a my sa naň nevieme dočkať. Technika by pritom mohla pochádzať z modelu Kona, ale konšpiračných teórií o tom by sme mohli vymýšľať donekonečna.

Zdroj: auto.cz

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTesla vylepšila Model S a X, oba prešli výraznejšou modernizáciou
Nasledujúci článokTest Kia Ceed SW 1,6 CRDi rodinný partner do mesta aj k moru