Aktuálna generácia Audi A4, ktorá bola predstavená v roku 2014 na Frankfurtskom autosalóne, dostala facelift. Okrem vizuálnych zmien prešli aktualizáciou aj pohonné jednotky, interiér a infotainment. Stredne veľký sedan či kombík majú byť športovejšie a hravejšie.

Interiér

Vizuálne sa v interiéri veľa vecí nezmenilo. Pravdupovediac, keď sa pozriete na fotky interiéru Audi A4 pred a po facelifte, nenájdete žiadne rozdiely. Pred vodičom tróni trojramenný volant  s prehľadnými a jednoduchými gombíkmi, vo verziách S a S line je dokonca prešívaný perforovanou kožou a na spodku sploštený. Zmenami prešiel len infotainment, o ktorom sa dočítate nižšie. Ak ste do interiérov Audi nováčik (čo nepredpokladám), mali by ste vedieť, že spracovanie je na veľmi vysokej úrovni, podobne ako kvalita materiálov. Len veľmi ťažko by ste tu hľadali tvrdé plasty, nerovnomerné stehy či dokonca vŕzgajúce komponenty. Ako môžete vidieť na obrázkoch nižšie, civilné verzie dostanú komfortné sedadlá, ktoré mi veľmi pripomínajú tie z novej “trojky”, zatiaľ čo športové vozidlá dostanú škrupinové sedadlá.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Exteriér

Najviac zmien sa udialo práve v exteriéri vozidla. Oproti predfaceliftovej verzii, ktorá vyzerala možno až príliš “civilne” a “nudne”, omladená varianta prináša športové krivky kam až oko dovidí. Prednej maske pribudli okrem dynamickejšie tvarovaného nárazníku a krytu chladiča hlavne nové svetlomety. Tie sú už v základnej výbave LED-kové, no za patričnú sumu peňazí navyše môžu byť nahradené Matrix LED svetlometmi. Pohľad na auto zo zadu vo mne evokuje rôznorodé pocity. V prvom rade sú to nové svetlomety, ktoré sú temer zhodné s tými z nového modelu A6. Tie hovoria o tom, že všetky modeli od Ingolstadtskej automobilky si sú veľmi podobné. Na druhej veci sa asi s väčšinou čitateľou zhodneme, a to sú napodobeniny výfukových koncoviek. Neviem prečo si niektoré automobilky myslia, že je cool alebo sexy používať namiesto klasických koncoviek nejaké plastové atrapy, no zatiaľ som nestretol človeka, ktorému sa toto riešenie páči viac ako klasická viditeľná dvojica či štvorica výfukov. Našťastie tento neduh obišiel športové verzie S4.

Pohon

Facelift rovnako prinesie aj pestrú ponuku pohonných jednotiek. Mnoho motorov bude disponovať mild-hybridným elektrickým systémom (v skratke MHEV). 48 voltový elektrický systém poháňaný dvoma batériami uloženými v zadnej časti auta poháňa elektrický kompresor, ktorý asistuje turbodúchadlu. Týmto spôsobom sa automobilke podarilo efektívne odstrániť nepríjemnú turbodieru, špecifickú pre trojlitrové motory V6 TDI. Kombinácia výkonu, krútiaceho momentu a efektivity robí faceliftovanú A4 unikátom vo svojom segmente.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Na začiatku predaja v Európe bude v ponuke 6 preplňovaných agregátov. Základ bude tvoriť benzínový preplňovaný štvorvalec s označením 35 TFSI. Keďže Audi zdieľa motory s celým koncernom VW, je veľmi pravdepodobné, že pôjde o agregát s obsahom 1,5 litra. Poskytuje výkon 110 kW (150 koní) a spotrebou by sa mal pohybovať v rozmedzí 5,5 až 6 litrov na 100 kilometrov. Vrchol ponuky bude v podobe športovej varianty S4 TDI. Ako už asi tušíte, pôjde o naftový trojliter V6 známy z modelu SQ5 TDI. SO svojím výkonom 255 kW (374 koní) a spotrebou 6,2 až 6,3 litra bude stredne veľkému sedanu poskytovať dostatok dynamiky za relatívne nízke náklady.

Mild hybridnú technológiu dostanú najprv 3 motorizácie. Nejde o hybrid, ktorý by poháňal priamo kolesá, no jeho účinnosť určite ocení každý šofér. Okrem eliminovania turbo-diery dokáže aj znížiť celkovú spotrebu o 0,3 litra. Čo sa týka prevodoviek, všetky modely prídu už v základe s automatmi. Dostupný však bude aj manuál a tradične pohon všetkých štyroch kolies Quattro.

Nie len bežná A4

Zmenami prešli aj verzie S4 a terénnejší variant Allroad. Športová verzia nesie tento krát označenie TDI. Osobne to vnímam ako výsmech neprajníkom dieslu, ohradzujúcim sa tým, že je príliš neekologický. Ostrú verziu dostaneme ako sedan aj kombík a šprint z 0 na 100 km/h zvládnu za 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je pritom limitovaná na 250 km/h. Prirodzene sú vybavené už spomínaným mild-hybridom, ktorý môže brzdením rekuperovať až 8kW energie. Celých 347 koní je posielaných na všetky štyri kolesá cez osemstupňový automat. Bojovníkom proti notorickej nedotáčavosti S4-iek je príplatkový športový diferenciál na zadnej náprave. Pre zvýraznenie športovej povahy tohto modelu nechýbajú agresívnejšie nárazníky, štyri výfukové koncovky, športové sedačky či mnoho detailov v interiéri.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Verzia Allroad sa od základnej A4-ky líši v prvom rade svetlou výškou. Vďaka nastaviteľným tlmičom má auto vyššiu svetlú výšku až o 35 milimetrov, čo ponúka ešte vyšší komfort na bežnej vozovke a lepšie offroad-ové vlastnosti. Okrem toho sa nezabudlo ani na funkčné oplastovanie, či elektronické zatváranie a otváranie piatych dverí v základe. Batožinový priestor s objemom 495 litrov vo verzii Avant nie je ničím svetoborným, no na každodenné používanie si s ním hravo poradíte.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Edition one

V Ingolstadte myslia aj na nedočkavcov. Pre zákazníkov, ktorý sa už nemôžu dočkať momentu, keď do svojej garáže zaparkujú faceliftovanú “áštvorku” bude dostupná edícia jeden, tzv. edition one.Bude dostupná vo verziách Sedan aj Avant s nasledujúcimi motormi:

  • 2.0 TSFI (benzín, 180kW, 6,5-6,9 l/100km)
  • 2.0 TDI (diesel, 140kW, 4,9-5,3 l/100km)
  • 3.0 TDI (diesel, 170kW, 5,3-5,6 l/100km)

Tieto vozidlá dostanú štandardne S line exteriér doplnený o čierne dizajnové prvky.

Infotainment

Nová verzia MMI infotainmentu má vynikať najmä svojou jednoduchosťou a ovládateľnosťou. Rozhranie má byť totiž veľmi podobné tomu, ktoré poznáme z našich smartfónov. Palubnej doske dominuje 10,1 palcový displej s akustickou spätnou väzbou. V stopách svojím nemeckých konkurentov Audi zapracovalo na ovládaní hlasom, ktoré rozumie mnohým frázam ktoré používatelia používajú každý deň. Vylepšená bola aj navigácia, ktorá po novom ponúka vodičovi aktuálne informácie z premávky. Vďaka mobilnej aplikácií myAudi môže auto odomknúť a naštartovať až 14 používateľov spárovaných s konkrétnym vozidlom. Armáda asistenčných systémov je samozrejmosťou, rovnako ako aj kvalitné audio Bang & Olufsen.

Test AUDI Q3 35TFSI – Na hrane dizajnu a komfortu

Zdroj: Audi

Pridaj komentár