Mercedes popracoval na svojich super-športiakoch v kompaktnej triede – modeloch AMG A 45 4MATIC+ a CLA 45 4MATIC+. Sú krajšie, rýchlejšie a chcú bojovať o vedúcu pozíciu v segmente. My vám prinášame to najlepšie z nich!

Motory

Najväčšie zázraky sa konali samozrejme pod kapotou. Už základná verzia dvojlitrového benzínu ponúka 285 kW (387 konských síl) čo je viac ako v staršej verzii. Jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Túto rýchlosť je možné za príplatok zdvihnúť na 270 km/h. S-variant prichádza s 310 kW (421 konských síl) a predstavuje najsilnejší sériovo vyrábaný 2.0l motor ktorý si momentálne môžete zadovážiť!. Pri oboch motoroch je použitá dvojspojková 8 stupňová prevodovka.

Podvozok

Krútiaci moment je vďaka elektro-mechanickému systému pohotovo rozdeľovaný  medzi prednou a zadnou nápravu. Tento systém má zabezpečiť uhladenejšiu jazdnú dynamiku v závislosti od zvoleného jazdného módu, ku ktorým sa dostaneme neskôr.

Kolesá a brzdy

Vozidlá sú štandardne vybavené 18 palcovými diskami, ktoré jemne prečnievajú spod pneumatiky, čo môže vyzerať zaujímavo, avšak o to ľahšie sa disky poškodia. Brzdové doštičky sú odventrávané. Toto chladenie má predísť strate brzdnej sily aj v extrémnych situáciách.

Interiér

Interiér je v S-modeloch ozvláštnený žltými prvkami na sedadlách, volante, palubnej doske a švoch. Zaujme športovo ladený volant a výrazné sú aj kovové výduchy ventilácie, ktoré sú v tradičnom mercedesáckom duchu. Palubnej doske kraľujú dva spojené dotykové displeje, ktoré zobrazujú najrôznejšie údaje počnúc tradičnými budíkmi až po rôzne špeciality. Patrí sem warm-up menu, ktoré zobrazuje údaje o teplote oleja v prevodovke a motore. Ďalšie je takzvané AMG Track Pace, ktoré je štandardom v S-kových modeloch. Vodičovi poslúži pri jazdách na trati – zobrazuje tvar trate, časy za ktoré ju odjazdil. Po niekoľkých jazdách dokonca dokáže za pomoci senzorov a GPS zlepšiť trakciu a znížiť čas prejdenia trate.

Čo sa týka priestoru pre pasažierov a batožinového priestoru tie veľmi nevynikajú. Na zadné sedadlá si osoby s vyššou postavou veľmi pohodlne nesadnú kvôli zvažujúcej sa streche. Na druhú stranu takéto auto si ľudia nekupujú na to, aby prevážali batožinu alebo pasažierov.

Jazdné módy

Ako som už spomenul skôr, auto ponúka 6 jazdných módov, ktoré ovplyvňujú hnacie ústrojenstvo, radenie, podvozok, výfukový systém a dynamiku. Nájdeme tu mód pre jazdu na zamrznutých a šmykľavých cestách, komfortný pre pohodlnú a ekonomickejšiu jazdu. Športový ponúka lepšiu agilitu pri akcelerácií a preraďovaní, šport + má znásobiť to, čo už ponúka šport. Race má priniesť najlepšie výsledky na závodných tratiach a samozrejme tu nájdeme Individuálny mód, ktorý si môže každý nastaviť podľa svojich potrieb a chutí.

Zdroje: Mercedes-Benz / startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRolls Royce Wraith Eagle VIII Edition, majstrovské dielo odkazuje na dôležitý okamih
Nasledujúci článokTest Renault Kadjar 1,3 TCe 160: facelift priniesol prekvapivo veľa zmien!