Výrobca športovo ladených, rozmerovo nenáročných áut z BMW Group prichádza s novým motorom. MINI Cooper SE ponúka dynamický elektromotor!

MINI naposledy upravovalo svoj trojdverový Cooper len nedávno – v roku 2018. Auto je štýlové do špiku kostí a známe excelentným pocitom z jazdy. Ako sa to dnes nosí, auto je plné dizajnových prvkov a možností personalizácie. Čo už tak nepoteší je priestor na zadných sedadlách a v kufri (211 l). To však rozhodne nevadí, ak toto cool autíčko používate na jazdu do práce, alebo na každodenný nákup. Novinka Cooper SE v týchto atribútoch pokračuje. Hlavný rozdiel predstavuje čisto elektrický motor, ktorý je na mestské jazdy ako stvorený. Batérie umiestnené pod podlahou nijak nezmenšili už aj tak dosť stiesnený priestor kufra. Hmotnosť vozidla sa zvýšila o 145 kg čo v konečnom dôsledku znamená 1365 kg. Ťažisko sa vďaka batériám znížilo čo prispieva ku stabilite pri jazde.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Motor

Od okamihu, kedy vodič naštartuje, má k dispozícií plný výkon 135 kW (184 koní). Podľa potreby sa dajú nastaviť dve úrovne rekuperácie. Účelom je dosiahnuť “pocit jedného pedálu” – t.z. pri intenzívnej rekuperácií začne auto po uvoľnení plynového pedálu citeľne spomaľovať a to bez ohľadu na zvolený jazdný režim. Tie Cooper SE ponúka štyri – Sport s priamejším riadením, štandarný MID, GREEN a GREEN+ pre čo najefektívnejšie využitie energie. Motor je spojený s prednou nápravou vďaka jednostupňovej prevodovky so zabudovaným diferenciálom. Z 0 na 100 sa dostanete za 7,3 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 150 km. Motor nevydáva takmer žiadny zvuk, súčasťou výbavy je preto zvukové upozornenie chodcov pri nízkych rýchlostiach, ktoré pripomínať zvuk konvenčného motora.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Dizajn

Vzhľad sa od neelektrickej verzie líši len niekoľkými prvkami. Maska chladiča je jednoliata, bez prieduchov, kedže elektromotor nepotrebuje toľko vzduchu na chladenie. Odpadáva aj výfukový systém vďaka čomu sa znižuje aerodynamický odpor. Za príplatok dostanete 17 palcové, dvojfarebné disky MINI Electric Corona Spoke. Štandardne sú to 16 palcové MINI Electric Revolte Spoke. Karosériu a interiér zdobí aj niekoľko žltých prvkov, ktoré majú auto odlišovať od konvenčného pohonu na prvý pohľad.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Batérie

Pod podlahou sa ukrýva 32,6 kWh. Tie majú pri spotrebe 15,0 – 13,2 kW ponúknuť dojazd 235 – 270 km. Pri nabíjaní zo štandardnej zásuvky dosiahneme 80% kapacity za 2,5 h a za ďalšiu hodinu bude batéria plná. Pri rýchlonabíjačke s 50 kW to bude 80% už za 35 minút.

Podľa našich informácií by cenou nemal výrazne prekonať hranicu 35 000€. MINI s novým pohonom ste mohli vidieť aj v tomto videu začiatkom júna.

Test Mini Cooper D, britská vlajka na nemeckom podstavci s naftovým trojvalcom!

Zdroj: bmw group / startstop.sk