Domov News Šéf divízie M prezradil ďalšie informácie o novej M3-ke

Šéf divízie M prezradil ďalšie informácie o novej M3-ke

Zdroj: Motor1

Markus Flasch, šéf divíze M prezradil v rozhovore pre britský Carmagazine najnovšie oficiálne informácie o nadchádzajúcom športovom sedane BMW M3. Zdá sa, že prosby zákazníkov a fanúšikov boli “tam hore” vypočuté.

Nespočetné rendery, diskusie a dohady na fórach a špionážne fotky. To všetko sa spája s príchodom už dlho očakávanej novej generácie mníchovskej legendy menom BMW M3 a jej brata M4. Na internete sa ohľadom tejto tematiky hľadajú overené a pravdivé informácie len veľmi ťažko. Automobilka si totiž kvôli konkurenčnému boju svoj dlho pripravovaný model veľmi dobre chráni. Nedávno sa však v BMW rozhodlo, že je na čase vypustiť na verejnosť prvé oficiálne informácie pred odhalením.

Nové BMW M3 je auto, od ktorého sa veľa očakáva. Kým emisné normy a nariadenia neúprosne limitujú inžinierov pri tom, aké veľké stádo napracú pod kapotu, bezpečnostné regulácie sa starajú o to, aby auto nebolo rakvou na kolesách. Ani jedna z už spomenutých vecí neprospieva tomu, aby bolo BMW M3 tým, čím bolo doteraz – pekelným jazdeckým náčiním. Ďalej je tu otázka pohonu. Pretrvá “emtrojka” ako klasická zadnokolka? Dostane štvorkolku len preto, aby stíhala za konkurenciou? A čo prevodovka? Zleniveli sme natoľko, že bude v ponuke len automat ako v prípade novej M5-ky?

Na moje (a verím, že i na vaše) prekvapenie, odpovede na všetky tieto otázky sú dostatočne “mníchovské”. Ako to myslím? BMW je aj napriek všetkým normám a reguláciám schopné udržať M3 na trhu popri tom, ako do veľkej miery uspokojí aj tích najväčších milovníkov čírej športovej jazdy. Poďme ale na fakty. Flasch oficiálne potvrdil, že BMW M3 dostane do vienka trojlitrový benzínový šesťvalec s kódovým označením S58. Jedná sa o zhodný motor z modelov X3 M a X4 M. Základná vezria bude disponovať výkonom 480 koní, zatiaľ čo Competition dostane o 30 tátošov viac.

510 koní na zadné kolesá

V skratke – M3 a M4 Competition budú mať rovnaký výkon ako X3/4 M Competition. Kam však bude táto sila posielaná? V základnej verzií bude celá sila putovať na zadnú nápravu, za priplatok dostanete aj pohon M xDrive. Jedná sa o rovnaký koncept ako v prípade novej M5 – permanentná štvorkolka, ktorej viete jedným tlačidlom “odpojiť predok”. Pre puristov bude v ponuke variant doposiaľ nazývaný ako “Pure”. Jeho výkon bude síce obmedzený na 450 koní, no budete ho rozhodne cítiť viac. Vďaka náhonu zadnej nápravy s elektronicky uzatvárateľným diferenciálom a manulánej prevodovke pôjde teda o vozidlo, ktorému by ste konkurenta u Audi či Mercedesu hľadali len veľmi ťažko.

Umelecké dielo v podobe BMW M1 od Andyho Warhola oslavuje 40 rokov

Osobne verím, že aspoň čiastočný návrat ku koreňom je skvelým krokov v prípade BMW. Fanúšikovia už nebudú môcť šomrať, že svet už nikdy neuvidí také skvelé auto, akým bolo napríklad e46 M3 CSL. Naši čitatelia sa môžu tešiť na najnovšie fotografie a detaily, ktoré vám v septembri tohto roku prinesieme priamo z Frankfurtu, kde bude auto oficiálne odhalené.

Zdroje: motor1 / carmagazine / startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokUmelecké dielo v podobe BMW M1 od Andyho Warhola oslavuje 40 rokov
Nasledujúci článokABT vylepšuje už aj Kodiaq RS: 7-miestny rekordman je teraz ešte rýchlejší