Druhá generácia najmenšieho SUV od Nissanu s označením Juke ponúkne priestrannejší interiér a konečne väčší objem batožinového priestoru. Základná ponuka motorov však obsahuje „iba“ trojvalec.

Prvý Nissan Juke bol predstavený už v roku 2010 a patril k najpredávanejším mestským SUV. Hoci pôsobil extravagantným dojmom, bol stále viac a viac populárny. Možno aj preto sa automobilka s jeho dlho očakávaným nástupcom neponáhľala. Predbežný dizajn novinky sme vám pred pár dňami už ukázali. Prvé obrázky však odhalili iba niekoľko detailov, celok bol ešte zakamuflovaný. Nový Nissan Juke mal premiéru v piatich mestách naraz a to v Londýne, Paríži, Miláne, Barcelone a v Kolíne nad Rýnom.

Oficiálne spustenie predaja je ohlásené na koniec októbra 2019. K dílerom prvé vozidlá prídu o mesiac neskôr a klientské autá možno očakávať už začiatkom januára 2020. O výrobu sa bude naďalej starať továreň Nissanu v Sunderlande.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Druhá generácia pokračuje v extravagantnom vzhľade predchodcu, ktorý sa ako inak stretol s kritikou. Juke pokračuje s koncepciou delených predných reflektorov. Horná časť však už nie je vypuklá a nad karosériou ako doteraz, ale elegantne nadväzuje na chromovú masku chladiča. V prípade druhej časti reflektorov automobilka použila klasický okrúhly tvar, zdrojom svetla sú však aj v tomto prípade LED-diódy.

„Nový dizajn a pôžitok z jazdy určite osloví veľké množstvo klientov, ktorí sa rozhodli pre kompaktný crossover. Juke vyrástol. Zachoval si však kvalitu zábavného mestského auta,“ poznamenal viceprezident Nissan Europe, Ponz Pandikuthira.

Ako sme už uviedli, nový Juke narástol vo všetkých smeroch. Dĺžka je 4 210 milimetrov, široka 1 800 milimetrov a výška 1 595 milimetrov. Tieto proporcie sa prejavili nielen vo zväčšení  objemu batožinového priestoru (aktuálne 422 litrov) ale čo je ešte dôležitejšie, aj v mieste pre zadných pasažierov. Na kolená získali 58 milimetrov a nad hlavou 11 milimetrov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Použitie vysokopevnostnej ocele sa prejavilo nielen v lepšej tuhosti karosérie, ale aj redukcii hmotnosti. Nový Juke schudol 23 kilogramov.

Interiér a technológie

Výrazné zmeny sa samozrejme odohrali aj v kabíne. Automobilka sľúbila viac štýlovosti a pohodlia a prvé dojmy jej dávajú za pravdu. Vodičove sedačka bude lepšie polohovateľná, auto poskytne viac priestoru, posun vpred cítiť aj v rozmiestnení ovládacích prvkov.

Čo sa týka jazdných asistentov, tak nový Juke sa bude spoliehať na systém ProPilot, ktorý je dobre známy aj z ostatných modelov portfólia značky Nissan. Ten bude ponúkať automatické núdzové brzdenie, „pomocné“ riadenie, automatické zrýchľovanie / brzdenie, rozpoznávanie chodcov, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, atď.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pod kapotou zatiaľ môžeme očakávať preplňovaný trojvalec 1.0 DIG-T s výkonom 86 kW a maximálnym krútiacim momentom 180 Nm. Motor budete môcť spriahnuť buď so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Nový Renault Captur prichádza s neuveriteľnými technológiami

Nissan Juke chce nadviazať na úspech svojho predchodcu, ktorého sa za deväť rokov predalo okolo milióna exemplárov. Juke bol dokonca istý čas najpredávanejším malým SUV v Európe, no postupom času ho konkurencia oslabila a upadol akoby do zabudnutia. Novinka chce slávu modelu určite prinavrátiť.