Lamborghini prekvapilo automobilový svet nečakaným odhalením nového modelu. Bude najsilnejším býkom v histórií, a okrem toho bude tiež prvým, ktorý použije elektrickú silu. Nástupca Aventadoru to však ešte nie je. 

Frankfurt čaká ďalšia veľká premiéra. Návštevníci sa môžu tešiť na debut elektrifikácie v podaní Lamborghini. Už dlhšie sa povrávalo, že atmosférický dvanásťvalec bude čoskoro spolupracovať so zeleným pohonom. Samotné odhalenie však prišlo o niečo skôr, ako sme si mysleli. Nové Lamborghini Sián nepôjde do masovej produkcie, a je to v súčasnosti už vypredanou limitovanou edíciou. Vznikne v celkovo 63 kusoch s cenou vyššou ako 3 milióny eur.  To ale neznamená, že nejde o veľmi dôležitý model. Zaradením do ponuky ho totiž môžeme prirovnať k Reventónu, ktorý bol predzvesťou pre Aventador.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Technický riaditeľ značky Maurizio Reggiani uviedol, že Síán je prezentáciou budúcich dizajnov a technológií Lamborghini. Je teda veľmi pravdepodobné, že nástupca nástupca vlajkovej lode bude vyzerať podobne. A taktiež bude využívať hybridnú technológiu. Vzhľad už na prvý pohľad napovedá o akú automobilku sa jedná. Ostré tvary ako z budúcnosti, netradičná farba a symbolika písmena Y. Spoznávame tiež úplne nový dizajn svetiel na oboch stranách, pričom predné odkazujú na koncept Terzo Millennio. Interiér je nám už trochu povedomejší, keďže Sián je postavený na základoch Aventadoru. Multimediálny displej zmenil tvar a presunul sa nižšie do stredovej časti, tak ako v Huracáne Evo či Centenariu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Prepracovaný zovňajšok však nie je to, čo píše titulky. Lamborghini Sián je totiž najsilnejším modelom značky. Za hlavou vodiča síce stále pracuje 6,5-litrový dvanásťvalcový agregáť, no tentokrát v spolupráci s elektromotorom. K spaľovacej sile 577 kW (785 konských síl) sa pridáva aj 25 kW (34 konských síl), čo znamená, že celkový výkon vozidla je až 602 kW (819 konských síl). Zaujímavosťou je, že automobilka sa rozhodla nepoužiť klasické lítium-iontové batérie, ale superkapacitor. Je to technológia, ktorá je nielen výkonnejšia, ale aj ľahšia ako akumulátor, a to až o 3-krát. Má tiež výhodu dlhšej životnosti a menšej náchylnosti k požiaru. A kedže samotný názov modelu v preklade znamená blesk, taká je aj jeho rýchlosť. Z nuly vystrelí na stovku za 2,8 sekundy a maximálnu rýchlosť dosiahne až za hranicou 350 km/h.

Nástupca Lamborghini Aventador príde ako hybrid, no zachová si V12 atmosféru

Zdroj: Lamborghini | startstop.sk