• Veľká cena Maďarska

    Maďarský guláš ako sa patrí, tímová réžia = vzájomná dohoda = víťazná stratégia

    Už od roku 1986 sa koná pre Slovákov hádam cenovo najdostupnejšia Veľká cena z celého kalendára. Cena vstupeniek sa pohybovala od 80 do 450 Eur.

    Už kvalifikácia naznačovala silu vozidiel Ferrari, ktorým Hungaroring sedí viac ako ostatným tímom. Čiastkový úspech McLarenu v Silverstone nebol náhodný, čo potvrdili obidva monoposty tejto stajne v prvej desiatke.

    Štart pretekov zvládli obidvaja jazdci Ferrari na jednotku a uhájili svoje pozície z kvalifikácie. Za nimi to už také jednoduché nebolo. V Red Bulle asi spokojnosť nevládla. Verstappen dal „tímovú pusu“ Danymu Ricciardovi, ktorého monopost odmietol ďalšiu poslušnosť. Takže jeden monopost bol nepojazdný a druhý jazdec dostal 10 sekundovú penalizáciu. V šiestom kole sa bolo opäť na čo pozerať. Nakoniec však zo súboja Verstappen – Hamilton nebolo nič. Brit na súboj nereagoval a predbiehací manéver sme nevideli. Asi si zrátal, že sa pred Verstappena dostane  po jeho treste. Čierny deň mali viacerí mechanici. Grosjeanovi, Bottasovi a Vandoornovi nedokázali načas vymeniť pneumatiky. V 25. kole vedúci Vettel hlásil problémy s ovládačmi na volante, ktoré pretrvali až do konca pretekov.

    V druhej polovici pretekov pripravili šéfovia tímu Mercedes tragikomickú telenovelu s jedinou zápletkou: Bottas dostáva príkaz pustiť pred seba tímovú jednotku Hammiltona, ktorý vraj predbehne Raikkonena. Mal mať na to päť kôl. Z piatich kôl bolo nakoniec dvadsaťpäť a bez úspechu. Tak nám Mercedes pustil telenovelu odzadu. V poslednom kole náhle ožila Hammiltonova vraj pokazená vysielačka a Bottasa pustil.

    Na stupňoch víťazov sme mohli vidieť nemeckého pilota Sebastiana Vettela a dvoch jazdcov z krajiny tisícich jazier. Takže double pre Ferrari a tretie miesto pre Mercedes. V McLarene zavládol národný sviatok. Po rokoch driny a frustrujúcich neúspechov skončili na ôsmej a deviatej bodovanej pozícii.

    Ťažkú prácu v nasledujúcej Veľkej cene Belgicka bude mať tím z Maranella, nakoľko SPA je presným opakom Hungaroringu, teda extrémne rýchla.

    Z boxovej uličky

    Sauber deň pred dohodou s Hondou náhle zmenil rozhodnutie a v sezóne 2018 bude používať motory Ferrari.

    Na rošády v Mercedese mali rozdielne názory aj bossovia Lauda a Wolff. Na tlačovej konferencii po pretekoch  to však už bolo inak a obidvaja páni aj obidvaja jazdci svorne tvrdili, že všetko prebiehalo presne podľa plánu.

    Paul di Resta zožal veľkú pochvalu za záskok Felippeho Massu. Veľké nádeje si však robiť nemôže, pretože Massa je na tom zdravotne už oveľa lepšie a závratmi už netrpí.

    Martin Bobok

    Výsledky VC Hungaroring:

    1. Vettel Ferrari
    2. Raikkonen Ferrari
    3. Bottas Mercedes
    4. Hailton Mercedes
    5. Verstappen Red Bull Racing
    6. Alonso McLaren
    7. Sainz Toro Rosso
    8. Perez Force India
    9. Ocon Force India
    10. Vandoorne McLaren

    Celkové poradie:

    1. Vettel Ferrari                                202
    2. Hamilton Mercedes                          188
    3. Bottas Mercedes                          169
    4. Ricciardo Red Bull Raing                  117
    5. Raikkonen Ferrari                                116
    6. Verstappen Red Bull Racing                67
    7. Perez Force India                        56
    8. Ocon Force India                        45
    9. Sainz Torro Rosso                      35
    10. Hulkenberg Renault Sport                   26