Audi A1, kompaktné mestské autíčko, ktoré splní veľkú časť potrieb bežného užívateľa. Čo ale ak zrovna vy jedným z nich nie ste, no á-jednotka vám viac než len padla do oka. Kedže oficiálne žiaden ostrý variant tohoto hatchbacku neexistuje, nemecká spoločnosť sa rozhodla si ho postaviť sama.

Práve takýto nápad dostali inžinieri v tunerskej firme ABT. A nebavíme sa len o zvýšení výkonu či zopár karbónových doplnkoch. Za myšlienkou tejto unikátnej A1 stojí pretekár Daniel Abt, ktorý chcel prostredníctvom DNA motoršportu pretvoriť autíčko na ostrú strelu. Spojil sa preto dizajnérom Erikom Aleksanjanom, známym napríklad pre šialené Audi RS6, na ktorom kedysi jazdil Jon Olsson.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Vo veľmi podobnom duchu sa nesie aj táto A1 od ABT. Masívne rozšírené blatníky, náduchy a výduchy vzduchu a množstvo špecifických dielov. V exteriéri sa zmenila kapota, na prednom nárazníku pribudol výrazný splitter, a tiež aerodynamické plutvy. Vylepšenia však môžeme vidieť na každej strane vozidla. Nezabudlo sa ani na poriadny spojler a difúzor. ABT sa snažilo využiť vzduch vo svoj prospech aj na kolesách, ktoré vybavili 19-palcovými aero-diskami. Na atraktívnosti mu pridáva aj dvojica veľkých okrúhlych koncoviek výfukov. Zámerom tejto úpravy bolo sa čo najviac priblížiť k pretekárskemu špeciálu, no neprekročiť hranice cestnej homologizácie. Výsledok to naozaj len potvrdzuje, a musíme uznať, že ABT opäť odviedlo kus úchvatnej práce.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Tá pokračovala aj vo vnútri kabíny. Predstavte si všetkú alcantaru, ktorú kedy vyrobili, na jednom mieste. Aj tak by sa dal opísať interiér tejto jedinečnej A1 od ABT. Nájdeme v ňom športové sedačky, volant z Audi R8 okorenený karbónovými časťami a tiež bezpečnostnú pretekársku klietku. Po technickej stránke má od sériovej podoby ďaleko. Súčasnú generáciu Audi A1 si síce viete objednať s dvojlitrom, no nie takým, aký použilo ABT vo svojej kreácií. Aby dosiahli čo najvyšší výkon, museli umiestniť pod kapotu iný agregát 2.0 TFSI, ako používa štandardná A1. Podrobné parametre firma zatiaľ nezverejnila, ale pochválila sa tým, že menej ako 294 kW (400 konských síl) očakávať nemáme. Naneštastie pre fanúšikov tejto beštie sa jedná o tzv. jedno-kusový projekt.

ABT vylepšuje už aj Kodiaq RS: 7-miestny rekordman je teraz ešte rýchlejší

Zdroj: ABT | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!