Domov News Predaj jazdeniek na Slovensku rastie, po ktorých siahame najčastejšie?

Predaj jazdeniek na Slovensku rastie, po ktorých siahame najčastejšie?

SONY DSC

Odbyt jazdených automobilov medziročne rastie. Je potešiteľné, že čoraz viac dávame prednosť mladším automobilom. O tomto trende informovala spoločnosť AAA Auto.

Sieť autocentier AAA Auto, ktorá je súčasťou spoločnosti Aures Holdings, predala v tomto roku na Slovensku už 13 500 jazdených vozidiel. A to je dostatočný počet na to, aby sme vedeli vyhodnotiť preferencie našich motoristov. Keď spoločnosť pred časom spúšťala projekt Mototechna, v rámci ktorého ponúka málo jazdené autá, kládol som si základnú otázku, odkiaľ chce firma ale tieto autá brať? Bolo mi totiž jasné, že projekt nemá byť iba o pár predaných autách. Dnes už projekt nabral objem, ktorý by za úspech považoval nejeden importér nových automobilov, o koncových díleroch ani nehovorím. Podľa vyjadrenia spoločnosti, väčšina z ponúkaných automobilov pochádza z lízingových spoločností.

Kupujeme mladšie a drahšie autá

Záujem o zánovné autá z roka na rok výrazne rastie. Podľa zverejnených štatistík, majú na celkovom predaji podiel už takmer 17 percent. Pre porovnanie, v minulom roku to bolo 13 percent a v roku 2017 iba 10,4.  Vývoj teda ukazuje, že naši motoristi vyhľadávajú skôr kvalitnejšie a mladšie autá. Tento trend podčiarkuje aj rast priemernej ceny financovaných vozidiel. V roku 2019 sme za štandardnú jazdenku priemerne zaplatili   7.653 € a za zánovné vozidlo až 11 518 €. Táto suma je veľmi zaujímavá. Dá sa za ňu kúpiť aj solídne nové auto.

Archív
Kto je kráľom?

Najvyhľadávanejším jazdeným autom u nás je podľa očakávania Škoda Octavia, do TOP 10 trhu ešte patria Škoda Fabia, Volkswagen Passat, Volkswagen Golf, Škoda Superb, Kia Sportage, Opel Astra, Kia Ceed, Ford Focus a Hyundai i30. Poradie teda v podstate zodpovedá trhu nových automobilov. Oveľa konzervatívnejší sú však naši motoristi v prípade preferencie paliva. Tu si totiž nadpolovičný podiel (51 %) stále drží diesel. Pre porovnanie, pri nových autách je záujem o modely s dieselovým motorom podstatne nižší,  približne 25 %.

Perspektívy trhu

Podobne ako v prípade nových automobilov, nové možnosti rastu hľadajú aj predajcovia jazdeniek. Prvým krokom je spustenie projektu požičovne automobilov. Prvé zastúpenie už firma otvorila v Bratislave, v prípade rastu záujmu o túto službu sa nebráni otvoriť ďalšie. Požičovňa je veľmi zaujímavý projekt, firma si tak v zaujímavom objeme „vyrába“ vlastné jazdenky s dokonale zmapovanou históriou, čo je pri následnom predaji dôležitým kritériom. Samostatnou kapitolou je sektor elektromobilov. Prvotné nadšenie schladil, podobne ako v prípade nových automobilov, vlažný záujem zákazníkov. Ponuka elektromobilov teda bude závisieť na dostupnosti jazdených elektromobilov a tiež na dopyte.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová Škoda Octavia sa odhaľuje na prvých skiciach, je nádherná!
Nasledujúci článokPeugeot konečne zverejnil Slovenský cenník modelu 208