Nové BMW M5 odhalené

Po viacerých odhadoch a dohadoch pred včerajším únikom. Po Mercedese AMG E63  do detailu spoznávame ďalší Nemecký über-sedan, vyššej strednej triedy BMW M5 F90. Oproti bežnej rade 5 má vo viacerých smeroch upravenú karosériu. Konštruktéri z divízie M rozšírili prednú časť a predný nárazník, aby sa vzduchu chladiaceho brzdy a motor, dostávalo v dostatočnom množstve. Nový je aj zadný difúzor, a z minulých generácii známa štvorica zadných koncoviek výfuku, intenzita a charakter zvuku sa dá korigovať podľa potrieb vodiča klapkou ovládanou tlačidlom.

Karbónová strecha a iné odľahčené prvky ako napríklad výfukový systém, zabezpečili to ,že je ľahšia ako M5 predošlej generácie F10, aj napriek pohonu oboch náprav. Rovnako ako motoru, prevodovke a systému M Xdrive, aj podvozku sa dostalo viacero úprav. V štandarde M5 prichádza s 19-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin, a pneumatikách rozmeru (vpredu: 275/40 R 19, vzadu: 285/40 R 19). Samozrejme za príplatok sú dostupné sú aj 20-tky v rozmere (vpredu: 275/35 R20  vzadu: 285/35 R20). V interiéri sú zmeny tak isto viditeľné, v základnej cene sú dostupné kožou Merino čalúnené M sedadlá. Ale je možné priplácať M multifunkčné škrupinové sedadlá. Pribudol aj športovejší volant z neprehliadnuteľnými tlačidlami M1 a M2, k nim si vodič priradí v duchu svojich preferencí individuálne nastavenia vozidla. O prenos výkonu sa stará prevodovka  8 stupňový M Steptronic .

Ako už bolo spomenuté prvý krát pôjde o M5 z pohonom štyroch kolies. BMW tvrdí ,že nový systém M xDrive je v súčasnosti emocionálne najintenzívnejší druh pohonu všetkých kolies medzi vysoko výkonnými vozidlami. Medzi prednú a zadnú nápravu rozdeľuje krútiaci moment medzinápravová rozvodovka s viaclamelovou spojkou. No zrejme najkorenistejšou prísadou je, plne variabilný  aktívny diferenciál Active M Differential na zadnej náprave z rozsahom uzamykania od 0 do 100 percent. Podľa nálady alebo potreby si pilot, môže vybrať z piatich rôznych nastavení vlastnosti systému M Xdrive. Vychádzajú z kombinácie režimov DCS (DSC on, MDM, DSC off) a M Xdrive (4WD, 4WD sport, 2WD). V základnom nastavení so zapnutým DSC(Dynamic Stability Control) a pohonom 4WD, ide o nastavenie konzervatívnejšieho charakteru, preferujúc ideálnu jazdnú stopu. No pri rýchlom výjazde zo zákruty, zadné kolesá idú do mierneho šmyku. V režime M Dynamic (MDM, 4WD sport) je pohon viac benevolentný v smere povolenia „power slide-ov“ . Pre fajnšmekrov ktorý to majú ako sa povie „v ruke“, si v režime DSC off môžu zvoliť 100 percent výkonu na zadné kolesá , po vzore piatich predchodcov novej M5.

Ak ste doteraz o novej M5 nečítali ani nepočuli, asi sa  pýtate, čo asi tak bude srdcom auta, vzhľadom na takýto dômyselný pohon. V útrobách prednej kapoty sa skrýva 4,4-litrový bi-turbo motor V8 M TwinPower Turbo. Motor produkuje 441kW(600k) pri 5600-6700 ot./min. Masívny krútiaci moment 750 Nm je k dispozíci už od 1800-5600 ot./min. Tieto parametre katapultujú M5 z 0 na 100 km/h za 3,4s, 0 na 200km/h za 11,1s (o viac ako sekundu rýchlejšie zvládnutá disciplína naproti nedávno úradujúcemu  super-športu z Maranella Ferrari f430 (2004-2009)). Keby nás nedávno podobnými, pre sedan vyššej strednej triedy neuveriteľnými hodnotami, neobaril spomínaný konkurent Mercedes AMG E63s mnohý by zrejme týmto údajom neverili.

Najvyššia rýchlosť je obligátnych 250km/h. Avšak pre vyznávačov nepublikovateľného tempa s balíkom M Driver´s Package dodávaným na želanie sa maximálna rýchlosť zastaví na hodnotne 305km/h. Objednávať pôjde od septembra 2017 a prvé kusy na cestách uvidíme zima/jar 2018. Základná cena štartuje na 117 900 €. Ak by sa vám to zdalo ako  veľmi všedné auto, z nízko položenou základnou cenou, BMW ponúka riešenie v podobe verzie BMW M5 First Edition. Celosvetovo limitovaná 400 kusmi. Dostane výnimočnú matnú  tmavočervenú farbu Frozen Dark Red Metalic od BMW Individual. Príplatok oproti štandardnému modelu je 19 500 €.

1 COMMENT

Comments are closed.