Lada Niva sa vyrába už od roku 1977, no najnovšia verzia už bude mať svoj facelift. Okrem užívania si náročného terénu bude po novom aj vnútri viacej komfortu. 

Niva je známa svojou jednoduchosťou a odolnosťou voči terénu. Prosto sa stala jazdiacou legendou, ktorú pozná každý. Malý a spoľahlivý štvorvalcový motor a pohon všetkých kolies sa nezmení ani v roku 2020. Čo sa týka exteriéru, ten automobilka považuje predovšetkým za funkčný prvok a zmeny sú takmer nepostrehnuteľné.

Lada Niva

Jedinou vonkajšou zmenou, ktorú si aj lajk všimne na prvý pohľad, budú hmlovky vo výbave Urban umiestnené v prednom nárazníku. V interiéri ale nečakajte žiadne kúzla a čary. Ide o upravený vysokovýkonný klimatizačný systém a nový ovládač klimatizácie, ktoré majú zlepšiť pohodlie pri cestovaní.

Dôležitejšie sú ale nové sedadlá, ktoré sľubujú komfort, aký ste si predtým nemohli predstaviť (Tak to tvrdí Lada). Tiež ponúknu novinku v podobe vyhrievania. Navyše nová Niva prinesie zo sebou elektrické okná, odkladací priestor na rukavice, dva držiaky na poháre a nový malý úložný priestor na čokoľvek.

Lada Niva

Ďalšie zlepšenie pohodlia by mohlo priniesť nové upevnenie motora, čo spôsobí menej vibrácií a tým pádom poskytne kabíne efektívnejšiu zvukovú izoláciu. Lada zatiaľ neoznámila, kedy presne Niva s faceliftom vojde do predajných  showroomov, ani ako sa následne zvýši cena tohto nesmrteľného auta. Na výber bude z dvoch verzií – Urban, ktorá je prispôsobená do mesta, a výbava Classic.

Na Slovensku si ju bohužiaľ už nezadovážite. Dôvodom sú ako inak nové emisné normy. Aj keď by sa úprava motora na prispôsobenia tomuto novodobému nonsensu dala uskutočniť veľmi jednoducho, bola by až príliš nákladná. Aj napriek tomu, že sa Lada pokúsila uspieť na Európskom trhu s aktuálnou emisnou špecifikáciou a motorom 1.7 MPi, automobilka sa rozhodla v tomto projekte nepokročiť do reálnej výroby.

Lada Niva

Po normách Euro 6b a Euro 6c začala od 1. septembra 2019 platiť norma Euro 6d-TEMP pre všetky novoprihlásené automobily. Nemení dovolené hodnoty emisií, no podstatne sprísňuje spôsoby ich merania. Výrobcom áut však prináša mnoho vrások na čele. Nejde pritom len o dosiahnutie technických parametrov pohonných sústav.

Podstatne náročnejšie spôsoby merania emisií znamenajú obrovské nároky na financie i logistiku pri využívaní meracích zariadení a skúšobní. Takže niet sa čo čudovať, ak čoraz viac vozidiel nebude mať ani šancu na vyskúšanie našich ciest.

Lada Niva VS. Škoda Kodiaq: porovnali sme neporovnateľné!

Zdroj: Lada

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Mercedes-Benz CLA 180d, vyzerá dobre a navyše je aj úsporný
Nasledujúci článokSEAT láka prvými fotografiami na Leon štvrtej generácie