Domov Elektromobilita Švédsko začína riešiť problém s nabíjaním elektromobilov a preťažením siete

Švédsko začína riešiť problém s nabíjaním elektromobilov a preťažením siete

Zdroj: InsideEVs

Elektromobily sú vo svete ešte stále celkom minoritnou súčasťou verejnej dopravy. Rôzne krajiny sa snažia znižovať emisie skleníkových plynov aj tým, že na elektrické vozidlá poskytujú rozličné formy dotácií či úľavy na daniach alebo predpisoch. Všetka táto námaha je smerom k zníženiu znečistenia ovzdušia síce sympatická. Avšak vytvára sa tu ďalší závažný problém, ktorý sa týka aj ľudí, ktorí elektromobil nevlastnia.

V súčasnosti ide väčšina spoločnosti na elektrickú energiu z verejnej siete. S rastúcim počtom elektromobilov sa už v blízkej budúcnosti môže stať, že aktuálna sieť na energetické požiadavky nabíjačiek nebude stačiť a skolabuje. Tým by sa dalo povedať, že veľká časť dôležitých úkonov vo verejnom živote nebude dostupná. Výrobcovia elektromobilov síce tomuto problému neprikladajú zatiaľ závažnejší charakter, no už teraz sa v niektorých krajinách začína odohrávať.

Elektromobily budú v ČR po diaľniciach jazdiť zadarmo. A u nás?

Hlavne štáty ako sú Švédsko, Nórsko či Fínsko budú mať už v blízkej dobe nedostatok energie na to, aby dokázali utiahnuť veľké a stále sa rozrastajúce nabíjacie siete. Výkyvy počas energetického kľudu a plného zaťaženia siete sú už dnes na niektorých miestach v Škandinávii kritické. Preto sa Švédsko rozhodlo tento problém riešiť. Už do budúceho leta bude súčasťou všetkých nabíjacích staníc, ktoré vyrastú v meste Västerås aj akýsi energetický zásobník. V jednoduchosti ide o veľkú batériu s kapacitou až 320 kWh, ktorá je schopná poskytnúť nabíjací výkon na úrovni 220 kW. Na projekte sa podieľajú tamojšie spoločnosti Rocklunda a Mälarenergi. Tie si od neho sľubujú až 80% pokles vyťaženia siete počas najvyššej prevádzky.

Zdroj: northvolt

Takto významné uľahčenie siete bude mať priaznivý dopad nielen na nabíjacie stanice, ale hlavne na verejný život ako taký. Malo by prísť k výraznému zníženiu šance na kompletný výpadok energetickej siete. V niektorých prípadoch by takýto výpadok mohol mať fatálne následky. Pozitívne sa k tomuto riešeniu nestavajú len predstavitelia mesta, ale taktiež Eman Zand, prezident Energy Solution spoločnosti Northvolt, ktorý dodáva: “Veríme, že elektromobilita v kombinácii s rastúcou urbanizáciou prudko zvýši nároky na verejné služby, aby dokázali pružne posilniť svoje siete. Partnerstvo s Mälarenergi predstavuje naše prvé komerčné nasadenie a prezentuje, ako môžu byť batérie súčasťou riešení pre budúce siete”. Pre spoločnosť ako takú je teda len obrovským plusom, že veľké firmy začínajú riešiť možný problém už teraz. V budúcnosti by už totiž mohlo byť neskoro.

Zdroj: northvolt

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPRVÁ JAZDA: Škoda Superb iV, koľko reálne prejde plug-in hybrid?
Nasledujúci článokOpel Corsa sa už predáva aj u nás. Základná cena je lákavá.
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.